مجلس عزاداری حضرت زهرا س دربیت آیت الله صدوقی سومین شهید محراب با حضور اقشار مختلف مردم ، اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق و حجت الاسلام محمد صدوقی یادگار نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد حجت الاسلام محمد علی صدوقی برگزار شد .

اعظم السادات میرجلیلی - خبرنگار یزد فردا:--استاد حوزه علمیه یزد گفت:هنگامی که حق و باطل با هم شبیه هستند ،جویندگان حق، راه راست و حق را از فاطمه س که میزان است می فهمند و پیروی از ایشان،پیمودن راه مستقیم و جدایی از حضرت زهرا س ، جدایی از خدا و حقیقت اسلام است .   

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی اسلامی در جمع عزاداران فاطمی شرکت کننده در مجلس عزاداری ایام فاطمیه دربیت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی،افزود:حضرت زهرا(سلام الله علیها) در نظرپدر بزرگوارشان پیامبراکرم ص ازجایگاهی بلند برخوردار بودند و نمی توان برای منزلت و قرب ایشان نزد رسول خدا ص حدی تعیین نمود.

وی ادامه داد: زبان و قلم از قدرتی برخوردار نیست که بتواند از عهده این کار برآید و در یک سخن باید گفت: در مهم ترین قسمت قلب پدر خویش جای داشت و دروجود پر برکت پیامبر اکرم ص ،بهترین موقعیت از آن حرت زهرا س بوده است.

استاد حوزه علمیه یزد گفت: علاقه رسول اکرم ص به زهرا سلام الله علیها اعجاب آور است و ایشان بارها فرمودند :فاطمه س انسیه حورا است یعنی فاطمه س یک انسان بهشتی است و این یعنی اینکه حضرت زهرا س یک انسان فرشته صفت، که هم انسان است و هم فرشته و هم فضائل انسان را دارد و هم فضائل فرشته را برخوردار هستند .

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی ادامه داد: پیامبر عظیم الشأن اسلام ، هنگامی که آهنگ سفر داشتند با فاطمه علیها سلام بعد از همه وداع می کرد و هنگام مراجعت با او قبل از همه ملاقات می کرد.

وی ادامه داد: پیامبراکرم ص کنیه فاطمه را به دختر بزرگوارشان حضرت زهرا س عطا فرمودند و ایشان در مدینه به این کنیه مشهور بود و در تفسیر این کنیه ، گفته اند منظور از پدرشان ، رسالت پیامبر(صلی الله علیه واله) است .

استاد حوزه علمیه یزد افزود: بنابراین فاطمه س مادر اسلام و مسلمین است وهمانطور که اطفال در شداید وگرفتاری ها به مادر خویش پناه می برند و مادر مرجع و محور آنهاست ،حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) پناهگاه پیروان اسلام در شداید و گرفتاری ها هستند .

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم دارالعباده ، جمعی از مسئولان اجرایی استان ، علی اکبر اولیاء نما ینده مردم یزد و صدوق و حجت الاسلام محمد صدوقی یادگار نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد حجت الاسلام محمد علی صدوقی برگزار شد و عزاداران در عزای بانوی بزرگوار اسلام به عزاداری پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا