سوگواره یاس نبوی با حضور اقشار مختلف مردم در امامزاده سید جعفرمحمد ع یزد برگزار شد ،عزاداران در رثای حضرت فاطمه زهرا س به عزاداری و سوگواری پرداختند و در غم شهادت ایشان به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند ، سپس نماز جماعت ظهر و عصر برگزار و عزاداران میهمان سفره حضرت فاطمه زهرا س بودند.

اعظم السادات میرجلیلی - خبرنگار یزد فردا: --مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: دفاع از ولایت مهمترین پیام شهادت حضرت فاطمه زهرا س است و تقویت باورهای دینی آحاد مختلف مردم و بخصوص نسل جوان یکی از اهداف مهم سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزادگان است.

 حجت الاسلام محمد مهدی حاتمی امروز ظهر در جمع عزداران فاطمی سوگواره یاس نبوی در امامزاده سید جعفر محمد ع یزد ، افزود: سوگواره یاس نبوی به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه حضرت صدیقه طاهره س ، امروز چهارشنبه در 57 امامزاده و بقاع متبرکه در حال برگزاری است .

وی ادامه داد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجرای صحیح نیت واقفین ، ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه س این مراسم عزاداری برگزار می گردد و تبیین و ترویج خطبه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور دفاع از ولایت و توسعه و ترویج فرهنگ وقف از دیگر اهداف سوگواره یاس نبوی است.

حجت الاسلام حاتمی در پایان گفت: این مراسم ها با حضوراقشار مختلف مردم و بخصوص نسل جوان برگزار می شود و با استقبال مردم و نسل جوان مواجه گردیده است.

استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم گفت: حضرت زهرا س همه زندگی و هستی خود را در راه حق و دفاع از ولایت فدا نمود و لحظه ای از این مسیر مقدس و نورانی جدا نشد و باز نایستاد .

حجت الاسلام والمسلمین محمود شیریان افزود: حضرت زهرا س ، یک نمونه عینی از همه خوبی ها و الگو و اسوه برای تمام انسانها بویژه بانوان است و بخش بخش حیات پربارو گرانقدر آن حضرت ،درس آموز وعزت بخش و الگو است .

وی ادامه داد: حضرت فاطمه س به عنوان این که امیر مؤمنان علی ع همسر ایشان است به دفاع نپرداختند، بلکه به دلیل آن که حاکم الهی و ولی زمان بود به دفاع جانانه از ولایت پرداخت و در این مسیر جان خویش را فدای ولایت کرد.

حجت الاسلام شیریان گفت: حرکت در مسیر فرهنگ فاطمی و الگوگیری از حضرت زهرا س مشکلات اجتماعی را کاهش داده و موجب سعادت و کمال دنیا و آخرت می‌شود و قطعا اگر زندگی ایشان را الگو برای زندگی خود قرار دهیم ، رو به پیشرفت و ترقی خواهیم رفت.

مدیر داخلی امامزاده سید جعفر محمد ع یزد نیز در این مراسم گفت: این امامزاده واجب التعظیم و جلیل القدردر یزد هر روزه زوار زیادی را می پذیرد و با وجود فراهم بودن تمامی امکانات مورد نیاز، زمانی آرام در جوار امامزادگان رقم خورده است.

محمد حسین میبدیان ، افزود: درامامزاده سید جعفر محمد ع یزد در این ایام عزاداری ، 3 مبلغ علوم دینی حضور دارند که به مراجعه کنندگان درخصوص ازدواج، تربیت فرزندان و مسائل اعتقادی و احکام شرعی مشاوره می نمایند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای اجرای طرح مودت انجام می شود ، افزود:هدف ازبرگزاری این طرح شناساندن اهمیت وقداست بقاع متبرکه و همکاری اقشار مختلف مردم برای فعالیت در بقاع و امامزادگان و حضور مستمر آنها در برنامه های فرهنگی و اسلامی است.

در پایان این مراسم سوگواره یاس نبوی که با حضور اقشار مختلف مردم در امامزاده سید جعفرمحمد ع یزد برگزار شد ،عزاداران در رثای حضرت فاطمه زهرا س به عزاداری و سوگواری پرداختند و در غم شهادت ایشان به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند ، سپس نماز جماعت ظهر و عصر برگزار و عزاداران میهمان سفره حضرت فاطمه زهرا س بودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا