عزيزا...سيفي در پيامي به مناسبت نهم ارديبهشت روز شوراها به نقش مهم شوراها در اجتماع تأكيد كرد.

عزيزا.. سيفي در اين پيام با بيان اينكه انسان، موجودی اجتماعی است که نیازها و خواسته های او در سايه  همفكري و مشورت با ديگر انسانها برطرف مي شود آورده است پيشرفتهاي دانش و فناوري در عرصه هاي گوناگون، حاصل کمک و هم فکری انسان ها با همدیگر است كه اين خود باعث مي شود تصميم گيري هاي اجتماعي در جنبه هاي گوناگون از يك دقت نظر خاصي برخوردار باشد.
فرماندار با اشاره به اهميت ويژه مشورت در اسلام تصريح كرده است موضوع مشاوره در اسلام اهمیت خاصی دارد تا آنجا که حتی در قرآن کریم، سوره ای به نام«شورا» نام گذاری شده است و همچنين پيامبر اسلام (ص) مي فرمايند: «هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند.»
وي با تأكيدبه اينكه جايگاه شوراها در نظام سياسي اسلام از جايگاه ويژه اي برخوردار است خاطر نشان كرده است اسلام، تمام نیازهای فردی، خانوادگی و اجتماعی بشر و سعادت وی را در دنیا و آخرت پیش بینی کرده است. هدف قرآن از تأکید بر مشورت این است که اساس شورا و مشورت در شریعت اسلام، همواره پابرجا و جاویدان بماند؛ زیرا مشورت، موجب تبادل نظر، یک پارچگی افکار، روشن شدن امور و اطمینان خاطر در برطرف ساختن خطا می گردد و ترک آن ستمی بزرگ بر جامعه و امت اسلام است.
سيفي در پايان ضمن تبريك نهم ارديبهشت ماه روز شوراها از زحمات تمامی دست اندرکاران و اعضای محترم شوراهای اسلامی سراسر شهرستان درالعباده و درالعلم يزد ، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا