یزدفردا:دراين ديدارصميمي كه باحضورتعدادي ازنخبگان يزدي ومسئولين بنيادنخبگان استان يزد دردفترآيت الله مدرسي برگزارشد،ايشان از زحمات بنیاد نخبگان استان یزد قدردانی کرد و گفت : از ابتدای تشکیل بنیاد نخبگان ما در جریان آن بودیم و اساسنامه آن را دنبال کردیم ، وتا كنون خدمات زیادی ارائه شده است و توفیقات زیادی نصیب کشورمان شده است ،ولی کاستی هايي نيزوجوددارد که باید آن رفع کنیم.  
عضو هیئت امناء بنیاد نخبگان کشور افزود : دشمنان مااز 150 سال پيش به جد به دنبال این بودند که استعداد های داخلی کشورمان را از بین ببرند و آنها را جذب کشورشان کنند .
وی گفت:خوشبختانه پس ازپیروزی انقلاب با رهنمود های امام خمینی (ره) و همچنین پیگیری های  مقام معظم رهبری  توانستیم به پیشرفت زيادي برسیم .
آیت الله مدرسی خطاب به نخبگان گفت :  نخبه دارای فهم برتر ، توانایی بالاتر و یک نعمت بزرگي است و این استعداد هایی که خداوند به شما داده است ، یک امانتی است که باید به خوبی از آن بهره برداری کنید و مسئولیت های متوجه آن را بشناسید و بر اساس این مسئولیت ها اعمال خود را بسنجید .
وی خاطر نشان کرد : نخبگان عزیز مشمول عنایت خاص خداوند متعال هستند که باید زمینه آن را بشناسند و آن را در هر زمینه ای که موفق هستند طرح آن را به خوبی اجرا کنند و استقامت را سرلوحه کار خود قرار دهند .
دكترزارع رئیس بنیاد نخبگان استان هم در ادامه اين ديدارصميمي گزارشی از عملکرد این نهادراارائه دادو گفت : سرلوحه حرکت ما اندیشه هاورهنمودهاي مقام معظم رهبری است که دراين بنيادسعي كرده ايم به خوبي به اين فرمايشات وهمچنين اهداف بنيادنخبگان جامه عمل بپوشانيم.
وي همچنين گفت: شناسايي وجذب نخبگان واستعدادهاي برترمطابق باآيين نامه هاي اجرايي بنياد،اجراي برنامه هاي فرهنگي ومذهبي براي نخبگان وگروه هاي تحت پوشش بنياد،اجراي طرح شهاب درسطح دانش آموزان استان، تشكيل اولين رصدخانه فناوري كشوردربنيادنخبگان استان يزدواستقرارسيستم احصاي نيازهاي فناورانه براي اولين باردركشوردراستان يزد، برقراري ارتباط سازنده بامتوليان بخش صنعت وسايركارفرمايان استان ازجمله خانه صنعت ومعدن،كانون كارفرمايان وكارآفرينان استان جهت كمك به استقراراهداف تجاري سازي اختراعات وابتكارات،برگزاري دوره هاي آموزشي وتوانمندسازي افرادداراي استعدادبرتر،دانش آموختگان وسايرنخبگان ،برگزاري گارگروه هاي تخصصي متناسب باپتانسيل ها وتونمندي هاي منطقه اي درراستاي آسيب شناسي وارائه راهكارپيرامون مسائل راهبردي استان، ازجمله برنامه هاي بنيادنخبگان استان يزددرسال توليدملي وحمايت ازكاروسرمايه ايراني مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا