تابناک نوشت:پس از آنکه سعید مرتضوی به عنوان گزینه جدید دولت برای ریاست سازمان تأمین اجتماعی معرفی شد، شماری از نمایندگان با تهدید وزیر به استیضاح، خواستار عزل مرتضوی شدند؛ ادبیاتی که از همان آغاز، معلوم بود با توجه به اندک فرصت باقی مانده، نه مجلس هشتم ظرفیت آن را دارد و نه دولت و شخص محمود احمدی‌نژاد برای این تهدیدها تره‌ای خورد می‌کند.
در حالی که رئیس‌جمهور و وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخگویی به استیضاح نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تنها چند قدمی با صحن علنی مجلس فاصله داشتند، بناگاه ورق برگشت و مجلس بار دیگر آبروی خود را فدای بازی سیاسی عده‌ای کرد.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه سعید مرتضوی به عنوان گزینه جدید دولت برای ریاست سازمان تأمین اجتماعی معرفی شد، شماری از نمایندگان با تهدید وزیر به استیضاح، خواستار عزل مرتضوی شدند؛ ادبیاتی که از همان آغاز معلوم بود با توجه به اندک فرصت باقی مانده، نه مجلس هشتم ظرفیت آن را دارد و نه دولت و شخص محمود احمدی نژاد برای این تهدیدها تره‌ای خورد می‌کند. با توجه به همین پیشینه بود که شایبه سیاسی‌کاری و اهدافی غیر از آنچه بر زبان‌ها جاری می‌شد، مد نظر این افراد بوده است.

عقب‌نشینی از استیضاح پیش از ورود رئیس جمهور به مجلس از یکسو و برگزیدن نماینده‌ای برای استیضاح کنندگان و مذاکره با شخصی غیر از وزیر مربوطه برای تعیین تکلیف ‌استیضاح شیخ‌الاسلامی از سوی دیگر، نه تنها بدعتی نامیمون بود، بلکه باعث خدشه‌دار نمودن جایگاه نمایندگی و مجلس شد.

اما حضور حدادعادل که نه از استیضاح کنندگان بود و نه حتی موافق استیضاح و تلاش وی به راضی کردن مرتضوی، خود مسأله‌ای است که متأسفانه، حاکی از آن است که رئیس مجلس سابق، همچون همیشه، شأن مجلس و اشخاص عالی رتبه را برای رسیدن به امیال شخصی هزینه می‌کند و در این میان، در نامه‌ای که به نمایندگان می‌نویسد، به گونه‌ای برخورد می‌کند که گویا مرتضوی در این قضیه بی‌گناه است و تنها برای حفظ مصالح و توصیه ایشان (که معلوم نیست از چه مقامی و با چه جایگاهی با مرتضوی مذاکره کرده است) استعفا را پذیرفته است که اگر اینگونه باشد، پس نمایندگان استیضاح کننده از روی قرض و یا مرض طرح استیضاح مجلس را پیش کشیده‌اند، یا همان گونه که نمایندگان در راهروهای بهارستان می‌‌گفتند، این استیضاح پوست خربزه‌ای بود در زیر پای مجلس هشتم و شأن نمایندگان آن و البته جالب این است که معاون احمدی‌نژاد تلویحا محتوای این نامه را رد کرده است.

اینکه رئیس جمهور و همراهانشان به مجلس می‌آیند تا در جلسه استیضاح شرکت کنند، نشان از آن دارد که دولت بر مواضع خود در این انتصاب تأکید داشته و بر خلاف نمایندگان استیضاح کننده، حاضر نیست به دلیل مسایل پشت پرده، شأن خود را زیر پا بگذارد و این نمایندگان بودند که پای خود را از این استیضاح پس کشیدند؛ نکته‌ای که مطمئنا هزینه گزافی بر مجلس هشتم و شأن و جایگاه نمایندگان و وظایف نظارتی آنها تحمیل کرد.
 
اما در حالی «قول شرف»! مبنای باز پس‌گیری استیضاح قرار گرفته که پیش از این، برخی نمایندگانی که امضای خود را از این استیضاح پس‌ گرفتند، این نحوه برخورد با استیضاح‌ها را همواره باعث ایجاد شایبه تبانی نمایندگان مجلس و زیر سؤال بردن شان مجلس برمی‌شمردند.

پرده پایانی اینکه آقایان معاملات خود و بهره‌های لازم را بردند، شأن مجلس دوباره زیر سؤال رفت، روزها وقت مجلس و دولت بر سر این موضوع هدر رفت و میرتاج‌الدینی، معاون رئیس جمهور در کمال صراحت اعلام کرد، قولی برای برکناری مرتضوی داده نشده و اکنون باید از آقایان پرسید، تا کی برای رسیدن به منافع شخصی حیثیت مجلس را به بازی خواهند گرفت؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا