با نگاهی به دوران رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) پس از ارتحال ملکوتی امام (ره) شاهد بحران ها و فتنه هایی به مراتب بیشتر و پیچیده تر از دوران حضرت امام (ره) بوده ایم شیاطین در هر زمینه ای به میدان آمدند تا با نظام اسلامی مقابله کنند و برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده اند که باید با شخص رهبر و جایگاه ایشان مقابله کنند.
برگزاری کنگره ادبی وصف گل در دو بعد اثبات حقانیت و نفی تهاجم دشمنان ایفای نقش می کند اولا وظیفه داریم جایگاه رهبری معظم را در نظام بیشتر تبییین کنیم.ثانیا پاسخگوی بی حرمتی های معاندان که درفتنه 88 به اوج خود رسید وکماکان ادامه دارد ،باشیم.
پشتیبانی از ولایت فقیه که امروز در شخص مقام امام خامنه ای متعین است باید همه جانبه باشد و هر کس در هر زمینه ای به حمایت از رهنمودهای معظم له در حد توان خویش فعالیت کند.بر این اساس پانزده خرداد امسال که با سیزدهم رجب روز ولادت حضرت امیر المومنین علیه السلام مطابق است و آغاز بیست و چهارمین سال رهبری معظم له می باشد را فرصتی مغتنم دانستیم به شکرانه رهبری مدبرانه معظم له که موفق به عبور از بحران ها و فتنه ها شده ایم بار دیگر با آرمان های امام و شهیدان تجدید بیعت نماییم و بدیهی است زبان شعر که به فرمایش امام عزیز بالاترین لسان هاست بهترین شیوه برای تجدید بیعت با رهبر فرزانه ایست که خود ادیب و شاعری فرهیخته اند .
هر چند بر همگان واضح است که معظم له راضی به مدح و ثنای خود نیستند و بارها به این نکته اشاره فرموده اند اما مقصود از برگزاری این کنگره توصیف جایگاه والای ولایت فقیه و شخصیت معظم له است و بر این باوریم که این ابراز عشق و ارادت در بُعد نفی حرکات ضد انقلاب بسیار موثر است و اینکه سایت های ضد انقلاب به شدت از این حرکت فرهنگی برآشفته اند خود نشانه درستی این حرکت است چنانکه از مضمون فرمایش حضرت امام (ره) در می یابیم که هر گاه دشمنان کف وسوت زدند و ما را تایید کردند باید نسبت به رفتارمان تجدید نظر کنیم بدون تردید آثار و اشعار این کنگره رنگ و بوی شعر غدیر را دارد و در راستای تجلیل از حقانیت ولایت امیر المومنین علیه السلام و تداوم بخش حرکت ائمه معصومین علیهم السلام یعنی ولایت فقیه است از خداوند متعال عاجزانه استمداد نموده ایم که اخلاصمان را در اجرای این حرکت فرهنگی و ولایی بیشتر کند تا به قول مولوی از مصادیق «مادح خورشید مداح خود است » نباشیم.
در این باوریم که هر بیت و جمله ای که عزیزان شاعر و ادیبان می سرایند و می نویسند از اخلاص و عشق و ارادتشان به سلاله حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها نشات می گیرد و اجر و پاداش اخروی خود را از حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت امیرالمومنین علیه السلام دریافت خواهند نمود.
شعار این کنگره ادبی نیز از همین اعتقاد نشأت گرفته است که:«وصف این گل مدح زهرا و علی است»
از آنجا که معظم له در جمله ای فرموده اند:«عشق به خمینی عشق به همه خوبی هاست» بدون تردید عشق به خمینی در عشق به امام خامنه ای عزیز متجلی می شود.
قطعا برگزاری این کنگره برکات فراوانی را برای انقلاب اسلامی به دنبال خواهد داشت زیرا گام کوچکی در شناخت ولی فقیه زمان است و بر اساس معارف حقه تشیع زمینه شناخت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با شناخت بزرگان دین میسر است که بر گرفته از حدیث :«....فارجعوا الی رواه حدیثنا» است.
شعر این کنگره نه صرفا سیاسی بلکه توصیفی حماسی است،حماسه ی حضوری مقتدرانه در برابر ظالمان و مدد به مظلومان جهان .
استقبال شاعران و ادیبان از فراخوان این کنگره با این که گستردگی تبلیغی کمی در فضای مجازی داشت اما بسیار قابل توجه بوده است و حتی با اقبال برخی شاعران عرب زبان از دیگر کشورهای منطقه مواجه بوده ایم.
لازم به یادآوری است که این کنگره به اهتمام بنیاد خیریه فرهنگی المهدی علیه السلام و سایت نورپرتالبر پا گردیده و هیچ وابستگی دولتی ندارد.
به دلیل درخواست انجمن های ادبی برای تمدید مدت فراخوان و همزمان شدن کنگره با ایام اعتکاف در ماه رجب دبیرخانه کنگره وصف گل مهلت ارسال آثار را  تا 15 خرداد ماه تمدید کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا