بخش خبري 20:30 سيماي جمهوري اسلامي ديشب(شنبه 27/اسفند/1390) گزارشي از آزادسازي سهيل طيبي منتشر كرد كه در اين فيلم نوجوان ربوده شده به تشريح نقش ربايندگان مي‌پردازد.

وارده به یزدفردا :بخش خبري 20:30 سيماي جمهوري اسلامي ديشب(شنبه 27/اسفند/1390) گزارشي از آزادسازي سهيل طيبي منتشر كرد كه در اين فيلم نوجوان ربوده شده به تشريح نقش ربايندگان مي‌پردازد. همچنين گزارشگر اين برنامه به تشريح عمليات گروگانگيري پرداخته و در قسمت پاياني گزارش تصوير پدر و مادر سهيل طيبي را در حالي مي‌بينيم كه اشك بر گونه‌هايشان جاري شده و از مأموران اطلاعاتي تشكر مي‌كنند. همچنين در اين گزارش به اين نكته اشاره كرد كه گروگانگيران از اتباع افغانستان بوده‌اند كه با جعل هويت واقعي، خود را ايراني جا زده و در ايران تردد داشته‌اند.
اين نكته كه بانيان اين اقدام ننگين افغاني‌ها بوده‌اند براي خيلي از افراد تعجبي در پي ندارد زيرا دفعه اولي نيست كه نقش افغاني‌ها در جنايات و شرارت‌ها بر ضد مردم كشورمان را مي‌شنوند. صفحه حوادث روزنامه‌ها و سايت‌ها گوياي اين واقعيت هستند كه درصد بالايي از عوامل ناامني، سرقت‌ها و قتل‌ها را افغانی های مهاجر ساكن در ايران تشكيل مي‌دهند. همين سال گذشته بود كه 2نفر افغاني با كرايه يك خودروي سواري در مهريز به بهانه آوردن وسايل كار خود، راننده را به قتل رسانده و جسد او را در بيابان‌هاي اطراف يزد رها مي‌كنند. جالب آنكه مدتي بعد كه براي استفاده از كارت سوخت مقتول به پمپ بنزين مراجعه كرده بودند شناسايي و دستگير مي‌شوند. اين ماجرا براي تمام افغان‌هاي ساكن شهرستان مهريز بسيار گران تمام شد. مردم مهريز كه از شنيدن خبر قتل همشهري خود به دست اين دو افغان شوكه شده‌ بودند با تجمع‌ و نامه‌نگاري‌هاي بسيار با مراكز مربوطه خواستار اخراج افغاني‌هاي ساكن اين شهر شده بودند.
كمي دور و برمان را كه نگاه كنيم متوجه مي‌شويم شهر ميبد هم وضعيت مناسبي در اين زمينه ندارد. آمار بالاي مهاجرين افغاني در اين شهر كه عمده آنها فاقد كارت اقامت هستند، همچنين سكني گزيدن آنها در محلات مختلف شهر از مواردي است كه سال هاست خاطر دوستداران ميبد را مي‌رنجاند. هرچند فرمانداري ميبد طي يك مصوبه سكونت اتباع افغاني در سطح شهر و ثبت‌نام آنها در مدارس ميبد را ممنوع كرده ولي به نظر مي‌رسد در اجرايي نمودن اين مصوبه قاطعيت و اراده لازم وجود ندارد.
به هر حال تا كي بايد این وضعیت ادامه یابد؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا