یزدفردا :مدیران کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی در جلسه ای که با حضور مدیران تعاونی های مسکن مهر یزد برگزار شد بر پیگیری مشکلات و رفع موانع موجود در راه اتمام پروژه های مسکن مهر تاکید کردند.

یزدفردا :در جلسه ای که با حضورمدیران کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، راه و شهرسازی و مدیران تعاونی های مسکن مهر یزد برگزار شد بر پیگیری مشکلات و رفع موانع موجود در راه اتمام پروژه های مسکن مهر تاکید کردند.



به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی اتحادیه مسکن مهر یزد ، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در این نشست که در محل این اداره برگزار شد با اشاره به پیشرفت 85 درصدی اکثر پروژه های مسکن مهر گفت: زحمات بسیار زیاد و طاقت فرسایی توسط مدیران تعاونی های مسکن مهر جهت اجرای پروژه های ساختمانی کشیده شده است .

امر الله فلاح زاده ادامه داد: عملیات اجرایی بیش از 11 هزار واحد در طی دوسال کلید خورده و در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی به درخواست تعاونی ها برای افزایش سطح تسهیلات مسکن مهر اشاره کرد و گفت: نامه ای توسط استاندار و ادارات متبوع تهیه و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده و امید آن داریم با موافقت این وزارت ، تسهیلات مسکن مهر یزد از 22 به 25 میلیون تومان افزایش یابد.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گریزی هم به بحث زیرساخت های پروژه های مسکن مهر زد و گفت: در بخش زیرساخت ها، مشکلات و موانع جمع بندی شده و در جلسه ای در هفته جاری با حضور مدیران استانی راه کارهایی برای رفع این مشکلات ارائه می شود.

فلاح زاده با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر بخشودگی مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی اظهار امیدواری کرد: این موضوع با همکاری اداره کل امور مالیاتی در سطح استان حل و این تخفیف شامل تعاونی های مسکن مهر گردد.

وی گفت : بیش از 85 درصد عملیات اجرایی پروژه ها به اتمام رسیده و امیدواریم  15 درصد مابقی با مشارکت و همراهی مدیران و مسئولین دولتی و تعاونی ها در آینده نزدیک به اتمام برسد.

فلاح زاده به بازدید کارشناسان مسکن مهر کشوری از پروژه های مسکن مهر یزد اشاره کرد و گفت: به اذعان کارشناسان کشوری ، اجرای مسکن مهر در استان یزد از مرغوبیت ، امکانات و کیفیت بالاتری نسبت به  سایر استانها برخوردار است و اگر شاهد افزایش قیمت در مسکن مهر استان نسبت به سایر استانها هستیم اما خوشحالیم که این پروژه ها دارای مزیت های قابل توجهی هستند.

رضایی نیز که بعد از ادغام ادارات مسکن و شهرسازی و راه ترابری استان به تازگی به سمت مدیر کل راه وشهرسازی منصوب شده بود  برای اولین بار در جمع مدیران تعاونی های مسکن مهر حاضر شد.

وی به جلسات متعدد پیگیری مسائل مسکن مهر و بازدید از پروژهای شهرستان های یزد ، تفت و مهریز اشاره و عملکرد این پروژه ها را خوب ارزیابی کرد.

وی گفت: کار مسکن مهر از کارهای بزرگ و از افتخارات مهم دولت است که در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد.

رضایی ادامه داد: تامین سرپناه برای مردم کار بزرگی است که همت بلند می خواهد و شما مدیران تعاونی ها نشان دادید که از همت بلندی برخوردارید و خدا را شکرگذاریم که توفیق داد در انجام این کار خیر سهیم باشیم.

مدیر کل راه وشهرسازی استان نظارت، طراحی ، معماری ، امکانات و اجرای خوب پروژه ها را مهمترین مزیت مسکن مهر یزد دانست و قول مساعد داد تا مشکلات موجود را پیگیری نماید.

مدیران تعاونی های مسکن مهر یزد نیز در این نشست با قدردانی از زحمات مدیران دولتی، به برخی از مشکلات موجود در سر راه اتمام پروژه ها اشاره و پیشنهاداتی را برای رفع این مشکلات مطرح کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا