فرماندارشهرستان تفت با اشاره به مصوبه تشكیل كارگروه توسعه بخش كشاورزی در دولت و تشكیل ستادهای شهرستانی، گفت: با اجراي این طرح توسعه و توان تولید و ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت های كشاورزی ارتقا مي بابد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "ابوالقاسم دهقان" در اولین نشست اجرای توسعه بخش كشاورزی شهرستان كه با حضور مدير عامل شركت سهامي آب منطقه اي استان و ديگر اعضا در محل فرمانداري برگزار شد بر ضرورت ایجاد تحول و نهضت عظیم در عرصه كشاورزی تاكید كرد و افزود: باید با برنامه ریزی های لازم گام های اساسی در راه انقلاب كشاورزی در این شهرستان برداریم.
وی تصریح كرد: تامین زیرساختها و خدمات زیربنایی شامل آب و برق، راه، مخابرات و آماده سازی اراضی مربوط به طرحها و پیگیری تامین اعتبارات مورد نیاز، لازمه هماهنگی بین دستگاههای اجرایی در راستای تسهیل و تسریع در اجرای این طرح است.
فرماندار تفت با اشاره به توسعه بخش كشاورزی به عنوان يكي از محورهاي توسعه شهرستان و وجود بيش از يك سوم روستاهاي استان يزد در اين شهرستان گفت:  با بهره گیری از این استعدادها و پتانسیل ها می توان شاهد تحول خوبي در كشاورزی شهرستان بود.
ابوالقاسم دهقان با اشاره به اینكه یكی از مشكلات ما در منطقه كمبود آب به ویژه در بخش كشاورزی با كاهش سطح آب زیر زمینی می باشد، خاطر نشان كرد: برای رفع مشكل این امر نیز لازم است از سوی جهاد كشاورزی تمهیداتی اندیشیده شود تا زمینه نگرانی های آینده را كاهش دهد.
رئيس ستاد توسعه بخش كشاورزي تفت یكی از راه حل های این معضل را استفاده از شیوه های نوین آبیاری در كشاورزی دانست و گفت: كشاورزان را مجاب سازیم كه با حداقل آب از حداكثر بهره وری برخوردار شوند كه این امر با استفاده از تسهیلات لازم در بخش زیر كشت بردن اراضی كشاورزی در قالب آبیاری قطره ایی نیز مرتفع می شود.
مدير عامل آب منطقه اي استان هم در اين جلسه به تشريح دستورالعمل اين ستاد در بخش آب پرداخت و خواستار بكارگيري روش هاي نوين آبياري و صرفه جويي در استفاده از منابع آب شد.
استفاده از صرفه جويي آب چاه هاي پروانه دار و چاه هاي غير مجاز ، پساب موجود در شهرستان و آب باران از ديگر پيشنهادات و راه هاي تامين آب براي استفاده در توسعه بخش كشاورزي بود كه از سوي مدير عامل آب منطقه اي استان ارائه گرديد. مدير جهاد كشاورزي شهرستان تفت هم در اين جلسه ضمن اشاره به وضعيت كشاورزي شهرستان خواستار همكاري مسئولين و مشاركت مردم برای استفاده از ظرفیت های این طرح شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا