محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء

    اوج لمپنیسم در شبکه آسایش!!!

    دیشب بر حسب تصادف و اتفاق، و موقع تعویض کانال تلویزیون، ناگهان با تصویر چهره هنرپیشه رده چندم سریال های تلویزیونی و فیلمفارسی های بعد از انقلاب، که در اکثر فیلمها، با لودگی بدنبال زن گرفتن و لمپن بازی می باشد روبرو شدیم، که کنار مجری لهچه عوض کرده یزدی! در حوض وسط باغ دولت آباد یزد نشسته بود و گفتگو می کرد. مجری، از پور مخبر سابقه فعالیت هنری و تحصیلات و یک چیزهای دیگر پرسید، که پور مخبر به هیچ کدام پاسخ درستی نداد، و همچون مصاحبه ای که چندی پیش با شبکه ماهواره ای ایرانیان داشت، مدام گریز به شعر و آواز و لمپن بازی زد، و اما پور مخبر «داش مسلک» غیر یزدی، که هیچکدام از حرفها و کردار ها و اداهایش با فرهنگ یزد و یزدی ها همخوانی نداشت، در باغ دولت آباد و در برنامه تولیدی شبکه تابان چکار داشت و با دعوت چه کسی و چرا در این برنامه شرکت کرده و حاضر شده بود!؟
    کسانی که در یزد و ایران و حتی سراسر جهان به مدد ماهواره برنامه های تولیدی شبکه تابان یزد را نگاه می کنند، حداقل می خواهند و به حق توقع دارند که با یزد و چهره های شاخص فرهنگ و هنر یزد آشنا شوند، و حال جناب استاندار و فرماندار و مدیر شبکه تابان یزد، حداقل به امام جمعه و نماینده ولی فقیه در یزد، توضیح دهند که پور مخبر چه ربطی به یزد و یزدی ها داشته و دلیل دعوت او به باغ دولت آباد و در افشانی مقابل دوربین شبکه تابان چه بوده است!؟
    بسیار متاسفیم برای برنامه سازان شبکه تابان یزد که با پول و بودجه یزد، بر علیه یزد و یزدی ها کار می کنند و برنامه می سازند، و اینگونه بر آبروی یزد و یزدی ها و فرهنگ و هنر یزد چوب حراج می زنند.
    پور مخبر، که چند سال است بر حسب تصادف ناگهان بازیگر و هنرپیشه و هنرمند شده است، دارای چه تحصیلات و معلوماتی می باشد، و بجز لوده گری و لمپن بازی دیگر چه هنری دارد!؟ و اما با همه اینها، رسم میهمان نوازی هم این نبود که مجری برنامه، مدام صحبت و آواز خواندن میهمان برنامه را قطع نماید، که کرد.
    تبصره اول:لمپنیسم، چه جایگاهی در فرهنگ یزد و یزدی ها دارد!؟
    تبصره دوم: وقتی در ایام نوروز و در مجموعه شلوغ باغ دولت آباد، اوج هنر و خلاقیت تئاتر یزد، با حمایت شهرداری و ارشاد یزد، در کمدی اکتشافات!!! «شهریاران کاسبکار» خلاصه می شود، دیگر چه انتظاری از برنامه ریزان شبکه تابان می شود داشت!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا