امام جمعه اردكان گفت: براي حفظ وحدت، مداحان و اهل منبر مطالعه بيشتري داشته باشند.

یزدفردا به نقل از ایسنا :حجت‌السلام والمسلمين بهجتي، امام جمعه شهراردكان در خطبه‌هاي اين هفته اين شهر با سفارش مرئم به تقوا، تقوا را تنها عامل پيشرفت اسلام دانست و افزود: چيزي بالاتر از عمل به تقوي و تبعيت از اسلام وجود ندارد.

وي به 25 سال خانه نشيني حضرت علي (ع) به خاطر حفظ اسلام اشاره كرد و گفت: حضرت علي (ع) در 5 سال آخر زندگي مباركش با تلاش فراوان به تربيت افرادي چون مالك اشتر، حجر بن رعد، كميل بن زياد، عمار و ياسر و نيز اصحاب ويژه خود كه در نگهداري اسلام موثر بودند، پرداخت.

بهجتي به صلح امام حسن (ع) اشاره كرد و به حركات و رفتار زشت يزيد از قبيل سگ بازي، ‌شراب‌خوري، جمع كردن كنيزان به جهت رقص و پايكوبي و آوازه خواني اشاره كرد و به مساله خطبه حضرت زينب (س)، خطبه حضرت زين‌العابدين (ع) و نيز خطبه ام كلثوم (س) كه باعث روشن شدن اذهان مردم شد، پرداخت.

وي در خطبه دوم نماز جمعه اين شهرستان با توصيه به رعايت تقوي گفت: ايام بزرگي در پيش است و درباره شب‌هاي عزاداري كه تا 13 محرم ادامه دارد، اولين خواهش من اين است كه براي حفظ وحدت، مداحان اهل منبرمطالعه بيشتري داشته باشند و خرافات و انحرافات را بشناسند و با مطالعه صحيح فضائل اهل بيت و شخصيت و عظمت آنها را ذكر كرده و از گفتن رذايل و خرافات خودداري كنند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا