علي اكبر اولياء:کشور از اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله فاصله گرفته است


یزدفردا :نماینده مردم یزد گفت: شواهد از فاصله کشور با اهداف سند چشم انداز حکایت دارد.


علی اکبر اولیاء  با اشاره به تقدیم درخواست تحقیق و تفحص از میزان تحقق اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور گفت: سند چشم انداز ۲۰ ساله مهم‌ترین سند مدیریتی کشور است و در واقع برنامه‌های میان مدت ۵ساله کشور برای تحقق اهداف این سند طراحی می‌شود، از این رو اینکه کشور در حال حرکت به سمت اهداف این برنامه است یا نه؛ موضوعی بسیار حائز اهمیت است.


عضو کمیسیون عمران با اشاره به ماده ۱۵۸ قانون برنامه چهارم، الزام ارائه گزارش سالانه میزان پیشرفت کشور و تحقق اهداف سند ۱۴۰۴ را یادآور شد و تصریح کرد: متاسفانه در طول سال‌های برنامه هیچ گزارشی در این خصوص از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است و با گذشت نزدیک به یک سوم عمر سال‌های سند چشم انداز باید گزارشی تفصیلی در این خصوص به مردم ارائه شود.


علی اکبر اولیاء ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد علیرغم اظهارنظر دولتمردان، کشور از اهداف سند فاصله گرفته و جای نگرانی فراوان در این زمینه وجود دارد.

وی همچنین به سخنان رئیس جمهور در این خصوص اشاره کرد و گفت: جای تعجب وجود دارد که رئیس دولت در اوایل کار، دورهٔ ۱۰ ساله را برای تحقق اهداف سند کافی می‌دانستند ولی چندی بعد تحقق این اهداف را منوط به تغییر مناسبات جهانی عنوان کردند.


نماینده یزد و صدوق، با تاکید بر اینکه مجلس باید نسبت به اجرای این سند بالادستی کشور کاملا حساس باشد، گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه موضوع درخواست این تحقیق و تفحص را با توجه به انجام تحقیق و تفحص از عملکرد برنامه چهارم ضروری ندانستند و در نتیجه بحث پیرامون گزارش «رد» آن این هفته در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است.


اولیا همچنین با توجه به ایام پایانی عمر مجلس هشتم، ابراز امیدواری کرد حداقل با طرح آن، این موضوع مهم در مجلس نهم مورد پیگیری لازم قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا