به نام خدا

نخستین قطار مسافربری از بافق به سمت مشهد مقدس حركت كرد

نخستین قطار مسافربری مسیر راه آهن بافق به مشهد و بالعكس عصر روز شنبه طی آیینی از بافق راهی مركز استان خراسان رضوی شد.

زمان بازگشت این قطار روزهای جمعه اعلام شد.

خط آهن ‪ ۹۰۰‬كیلومتری بافق به مشهد اردیبهشت امسال باهزینه 4000میلیارد ریال به بهره برداری رسید و از این پس در هر نوبت ‪ ۶۰۰‬مسافر را طی ‪ ۱۵‬ساعت در این مسیر جابجا خواهد كرد.

پیشتر شهروندان یزدی از طریق تهران طی ‪ ۲۱‬ساعت به مشهد سفر می‌كردند.

قطار حامل زائران حرم مطهر حضرت علی ا بن موسی الرضا (ع) در دقایق اولیه بامداد روز یكشنبه وارد ایستگاه طبس شد و مورد استقبال باشكوه جمع كثیری از مردم این شهر قرار گرفت معاون وزیرراه و ترابری در آیین مذكور گفت:كشورماپس ازانقلاب، گام‌های بزرگی برداشته است.

.محمد سعید نژاد افزود: آنچه امروز در بخش اقتصادی انجام گرفته نسبت به تاریخ گذشته از گستردگی خوبی برخوردار است.

وی طول خطوط راه آهن كشور را هشت هزار و ‪ ۴۰۰‬كیلومتر ذكر كرد.

به گفته وی درطول برنامه سوم ‪ ۷۱۵‬دستگاه واگن خریداری شده است در حالیكه قبل از آن بدلیل محدودیت‌های موجود ‪ ۱۵۰‬واگن خریداری شده بود.

سعید نژاد افزود: قطارهای مسافربری در سال ‪ ۱۳۵۷‬سالانه شش میلیون نفر مسافر جابجا می‌كردند كه این رقم در سال گذشته به ‪ ۱۷‬میلیون نفر رسید.

وی اظهارداشت:در سال جاری این رقم به ‪ ۲۰‬میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

استاندار یزد نیز در اجتماع مردم طبس كه در ایستگاه راه آهن شهر گردهم آمده بودند طی سخنانی این رخداد شیرین را به مردم تبریك گفت و از زحمات كلیه دست اندركاران احداث راه آهن بافق – مشهد تقدیر كرد.

حمید كلانتری از این پروژه به عنوان افتخار ملی در توسعه ریلی كشور و مهم ترین پروژه دولت در 5 سال گذشته نام برد و اعتبار آن را 4000 میلیارد ریال ذكر كرد.

 

: .

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا