هفته ديگر حكم صادر مي‌شود :شهرام جزايري: ديگر از يك كيلومتري سياسيون هم عبور نمي‌كنم

یزدفردا: شهرام جزايري كه منتظر صدور حكم پرونده خود تا 2 هفته ديگر است، در متن دست نويس خود به خبرنگاران اعلام كرد‌: «ديگر حتي از يك كيلومتري سياسيون هم عبور نمي‌كنم.»


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، قاضي وحيد كربلايي‌آقاملكي ظهر امروز پس از پايان آخرين جلسه رسيدگي به پرونده شهرام جزايري و ساير متهمان اين پرونده به خبرنگاران گفت: علاوه بر 28 نفري كه ديروز و امروز براي ارائه آخرين دفاعيات خود به دادگاه احضار شده بودند بيش از 60 متهم ديگر اين پرونده نيز به مرور براي ارائه آخرين دفاعيات خود احضار خواهند شد.
وي با بيان اين كه راي اول 49 نفر از متهمان اين پرونده از جمله آقازاده‌هاي منسوب به اين پرونده توسط ديوان عالي كشور باطل نشده است، خاطرنشان كرد: متهمان فرصت دارند كه ظرف يك هفته بعد از دادگاه امروز لايحه دفاعيه خود را به دادگاه ارائه دهند تا حكم نهايي آنان طي 2 هفته آينده صادر شود.
قاضي پرونده شهرام جزايري با بيان اين كه قرار 100 ميليارد توماني شهرام جزايري تشديد نخواهد شد، با اشاره به بررسي اموال جزايري توسط 5 كارشناس (2 كارشناس ملك، 2 حسابرس دادگستري و يك كارشناس سهام) و يك قاضي به عنوان دادرس اموال، تصريح كرد: كارشناسان ظرف يك هفته آينده نظرشان را اعلام خواهند كرد اما تا آن زمان نمي‌توان درباره ميزان اموال جزايري اظهار نظري كرد ضمن آن كه سرمايه‌هاي وي در خارج از كشور نيز بايد بررسي شود.
وي با تأكيد بر اين كه مي‌خواهيم حكمي صادر كنيم كه ضمانت اجرايي داشته باشد، افزود: هنوز ميزان كليه اموال جزايري براي ما مشخص نيست. ممكن است بخشي از اموال وي مشروع باشد به همين دليل بايد بر اساس بررسي‌هايي كه انجام مي‌گيرد اموال مشروع و نامشروع وي از هم تفكيك شود ضمن آن كه اموال مشروع به وي برگردانده مي‌شود.
كربلايي‌آقاملكي در پاسخ به اين پرسش كه آيا دادگاه قبل از صدور حكم فرصت پرداخت بدهي 47 ميليارد توماني را به جزايري خواهد داد، گفت: اموال توقيف شده از طريق مزايده به فروش مي‌رسد و بدهي‌هاي وي نيز از طريق فروش اين اموال به بانك‌ها و دولت به عنوان اولويت اول عودت داده خواهد شد.
وي در خصوص درخواست جزايري براي حضور در كنار خانواده تا زمان صدور حكم گفت: تا قرار، تأمين نشود، آزاد نمي‌شود.

*ديگر از يك كيلومتري سياسيون هم عبور نمي كنم

شهرام جزايري كه در پايان دادگاه با امتناع شديد قاضي براي ارائه اظهارات كوتاه خود مواجه شده بود، در متن دست‌نويسي كه در اختيار خبرنگاران قرار داده بود، در پاسخ به پرسشي در خصوص سرمايه 160 ميليارد توماني خود، آورده است: پاسخ اين سوال را به صورت دقيق و شفاف پس از تعيين تكليف قضايي و صدور رأي قطعي دادگاه با استناد به مدارك قانوني ارائه خواهم كرد.
وي در بخش ديگر اين دست‌نويس‌ با تاكيد بر اين كه حتي يك ريال از اموالش نامشروع نيست و تاكنون ميلياردها تومان از آن را صرف امور خيريه و عام المنفعه كرده است، عنوان كرده است كه از اين پس حتي از يك كيلومتري سياسيون عبور نخواهد كرد و صرفاً به عنوان مشاور اقتصادي فعاليت مي‌كند.
بر اساس اين گزارش در اين دادگاه كه در ساعت 10 صبح با تأخير نيم ساعته تشكيل شد، 21 نفر از متهمان پرونده (رديف‌هاي 28 - 6) براي ارائه آخرين دفاعيات خود توسط قاضي به جايگاه دعوت شدند كه در اين ميان 4 نفر از افراد دعوت شده در دادگاه غايب بودند و اكثر متهمان حاضر در جلسه با توجه به اين كه قبلاً اتهامات به آنان تفهيم شده بود، بدون ايراد سخني لايحه دفاعيه خود را قاضي ارائه كردند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا