نماينده سنندج در مجلس‌‏هفتم: هيات‌‏رييسه بيش از اين نمايندگان را محدود نكند 


نماينده سنندج در مجلس‌‏هفتم، از هيات‌‏رييسه خواست تا با تجديدنظر در تصميم خود اجازه دهد كه نمايندگان در هنگام طرح سوال خود از وزير محدوديت نداشته باشند و بتوانند در صورتي كه سوال موضوعيت خود را از دست داده باشد، سوالي جديد را مطرح كنند.

به گزارش یزدفردا به نقل از " ايلنا" هوشنگ حميدي در تذكر آيين نامه‌‏اي خود گفت: براساس قانون‌‏اساسي پس از تقديم سوال توسط نمايندگان به هيات‌‏رييسه، وزير مربوطه موظف است ظرف مدت 10 روز جهت پاسخگويي اقدام كند.
وي افزود: متاسفانه به هر دليل مجلس تاكنون نتوانسته است اين مدت زمان را رعايت كند.
حميدي افزود: يكي از منابع مهم در سيستم حقوقي عرف است و عرف هم ايجاد حق مي‌‏كند، لذا بايد طبق عرف گذشته در مجلس در صورت طولاني‌‏شدن مدت طرح سوال نماينده از وزير، به نماينده اين اجازه را داد كه در صورت از موضوعيت افتادن سوال خود بتواند سوال ديگري را مطرح كند.
وي اضافه كرد: خواهش مي‌‏كنم بيش از اين نمايندگان را محدود نكنيد، زيرا در حال حاضر تذكرات شفاهي كه محدود شده است سوال هم كه از وزير بكنيم مدت ها در نوبت مي ماند به گونه اي كه ديگر موضوعيت آن از بين مي‌‏رود، لذا خواهش دارم كه هيات‌‏رييسه در تصميم خود مبني بر عدم اجازه براي جابجايي سوال نمايندگان از وزير تجديدنظر كند و هيات‌‏رييسه تصميمي برخلاف عرف مسلم كه هيچ وجاهت قانوني ندارد، نگيرد.
گفتني است؛ شافعي نماينده مرند نيز قصد تذكري در خصوص عملكرد مركز پژوهش‌‏هاي مجلس را داشت كه حدادعادل با استدلال اينكه موضوع ربطي به اداره جلسه ندارد، از بيان آن ممانعت كرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا