مرحوم صدوقی امام جمعه فقید یزد بود كه در تمامی مسائل فرهنگی فارغ از مسائل سیاسی اداره كل ارشاد را همراهی نمود

عالیشوندی مدیرکل سابق ارشاد استان در مراسم تودیع :باید مسئولان سعی داشته باشند ظالم فرهنگی نباشند و دغدغه فرهنگی را در عمل هم داشته باشند و فقط شعار و حرف نباشد.

یزدفردا "عالیشوندی  مدیركل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم تودیع خود در استان یزد ضمن اشاره به بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب و توصیه های ایشان در باب لزوم توجه به مسائل حوزه فرهنگ اظهار داشت : مصداق عملی در این زمینه روحانیون معزز استان و بویژه مرحوم صدوقی امام جمعه فقید یزد بود كه در تمامی مسائل فرهنگی فارغ از مسائل سیاسی اداره كل ارشاد را همراهی نمود .

محمود عالیشوندی در تشریح عملكرد دوران فعالیت خود در ارشاد یزد با اشاره به اینكه این اداره را با یك میلیارد تومان بدهی و بودجه فرهنگی سالانه 60 میلیون تومان تحویل گرفته است ،افزود: بخش زیادی از این بدهی پرداخت شده و بودجه فرهنگی نیز به 120 میلیون تومان در سال 89 رسید و در سال 1390 این بودجه به 92 میلیون تومان كاهش یافت ولی متأسفانه این بودجه هم از ابتدای سال تاكنون از سوی مدیریت ارشد استان صفر شده و عملا پرداخت نشد.

وی تأكید كرد :با تمام مشكلات پیش رو اقدامات و فعالیت های زیادی صورت گرفت كه همه از سعی و تلاش مجموعه اصحاب فرهنگ و هنر و كاركنان اداره كل ارشاد بوده كه تشكر می كنم.

عالیشوندی با اشاره به هفت دور سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سال فعالیت وی به استان یزد ادامه داد: این سفرها با وجود تمام مشغله كاری وزیر محترم صورت گرفت و ماحصل همه آنها این شد كه به مدد همین تلاشها در سال گذشته اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد كه در آخرین ردیف از استانهای كشور در عملكرد قرار گرفته بود ، به عنوان استان نمونه كشور انتخاب شود كه مورد تقدیر قرار گرفت.

مدیركل سابق ارشاد یزد افزود: تعداد كانونهای مساجد استان یزد از 70 به 400 كانون رسیده ضمن آنكه بسیاری از اقدامات انجام شده در این دوسال نیز برای نخستین بار برگزار و حتی در برخی دیگر از نقاط كشور نیز به عنوان الگو انتخاب شد.

عالیشوندی ادامه داد: امیدوارم همه ما مسئولان دغدغه فرهنگی را كه همواره مورد تاكید مقام معظم رهبری بوده و هست سرلوحه كارهای خود قرار دهیم و فقط در شعار این كار را انجام ندهیم بلكه به عمل هم برسد.

وی افزود: از همه اصحاب رسانه استان تشكر می كنم اما از صدا و سیمای استان گله دارم چرا كه در مراسم بزرگداشت آذر یزدی كه با حضور جمعی از نویسندگان مطرح كشوری برگزار شد و می توانست به عنوان برنامه تولیدی و مستند برای آنها مورد استفاده قرار گیرد فقط به یك اشاره كوتاه در بخش خبر بسنده شد و همكاری لازم در دیگر برنامه ها نیز صورت نگرفت.

عالیشوندی گفت: مقام معظم رهبری همواره تاكید داشته و دارند كه در مسائل فرهنگی ما باید سعه صدر داشته باشیم ولی آیا عملكرد ما مسئولان اینگونه بوده است ؟، آیا در استان یزد به عنوان حسینیه ایران اقدامات انجام شده فرهنگی زیبنده است ؟ ،باید مسئولان سعی داشته باشند ظالم فرهنگی نباشند و دغدغه فرهنگی را در عمل هم داشته باشند و فقط شعار و حرف نباشد.

مدیركل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: اینجانب در سمت جدید در استان فارس پنجره اتاقم به سمت مقبره حافظ باز می شود ولی در یزد این احترام نیست حتی مدفن شاعر بزرگی همچون وحشی بافقی در خیابان است و با ماشین از روی آن عبور می كنیم و با وجود قول شهردار یزد متاسفانه اقدام عملی نشد .

وی با اشاره به ناچیز بودن برخی كارها و جشنواره های شعر و ادبیان در استان یزد تأكید كرد :هر چند ما بعد از 15 سال توانستیم دیوان ریاضی یزدی را كه یكی از شعرای حسینی است در ماه محرم امسال منتشر كنیم اما متاسفانه هنور انجمن مفاخر استان یزد راه اندازی نشده است.

گفتنی است، در این مراسم که در تالار فرهنگ یزد برگزار شد، از خدمات محمود عالیشوندی مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد که به عنوان مدیر کل این اداره در استان فارس منصوب شده تقدیر و بهرام عبدالحسینی به جای وی معرفی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا