تشکیل ستاد استانی طرح تربیت مهدوی

ستاد استانی طرح تربیت مهدوی در آموزش و پرورش استان تشکیل شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ، به منظور فراهم آوردن زمینه اجرای طرح تربیت مهدوی در مدارس ستاد استانی این طرح در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهداف این طرح گفت : طرح تربیت مهدوی با هدف تعمیق و توسعه فرهنگ منور مهدویت به عنوان تفکر بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین دانش آموزان و فرهنگیان اجرا می شود .

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود : این طرح از مصوبات شورای آموزش و پرورش استان است که مخاطب آن گستره وسیع دانش آموزان و فرهنگیان استان را دربر می گیرد .

رئیس ستاد استانی این طرح با تاکید بر ضرورت بهره مندی از توان قریب 200 هزار نفر از دانش آموزان استان افزود : مشارکت و حضور فعال دانش آموزان همراه با بهره گیری از تجربیات افزون بر 30 هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان و دستاوردهای تشکیلاتی ، تشکل های دانش آموزی می تواند زمینه اجرای هرچه بهتر این طرح را در مدارس فراهم نماید .

وی بر اجرای طرح های جانبی همچون طرح نذر گل نرگس ، تشکیل هیات های علمی ، برگزاری جلسات توجیهی برای معلمان و تشکیل ستاد اجرائی در سطح شهرستان ها و مناطق تا سطح مدارس تاکید کرد .

درادامه معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز به تشریح ساختار تشکیلاتی ، اهداف اجرائی ،محور های اموزشی ، فرهنگی و هنری طرح پرداخت و گزارشی از اقدامات انجام شده در این زمینه را ارائه کرد .

حمید رستگاری چگونگی تربیت مدرس ، اعزام مبلغ به مدارس ، برگزاری دوره ی ضمن خدمت برای فرهنگیان ، تشکیل گروه های مهدی یاور و برپایی خیمه های انتظار در مدارس را تشریح کرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا