نواخته شدن زنگ نهضت مطالعه مفید

به مناسبت هفته کتاب زنگ نهضت مطالعه مفید در مدارس استان یزد نواخته شد .

با نواخته شدن زنگ نهضت مطالعه مفید برنامه های گرامیداشت نوزدهمین دوره بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس استان یزد آغاز شد .

در مراسمی که به همین مناسبت در دبیرستان شهید حیدری ناحیه یک یزد برگزار شد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به برنامه های هفته کتاب در مدارس اشاره کرد و گفت : در هفته کتاب 690 نمایشگاه کتاب در 690 مدرسه استان برپا می شود .

محمد کاظم رحیمی نژاد انس با کتاب را رمز بقاء و نجات انسان دانست و گفت : حیات و بقاء و دوام یک ملت به خواندن و تلاش در امر پژوهش و تحقیق وابسته است .

وی ارزش انسان را به میزان آگاهی و دانشی دانست که در مسیر هدف خلقت و رسیدن به خدا باشد

رحیمی نژاد دانش آموزان را به بهره گیری از فرصتهای موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران برای تلاش در این عرصه فراخواند و گفت : هفته کتاب فرصتی است برای یادآوری ، خودارزیابی و محاسبه اینکه در طول یک سال برای ارتقاء مطالعه خود چه کرده ایم .

مدیرکل آموزش و پرورش از همراهی نهادهای فرهنگی استان از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی با آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجهیز کتابخانه های مدارس تقدیر کرد .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در این مراسم

محمدحسين پارسائيان مديركل كتابخانه‌هاي عمومي يزد در مراسم نواخته شدن زنگ مطالعه مفيد با اشاره به نقش مؤثر كتاب در زندگي انسان‌ها گفت: كتاب بايد به مونس و همراه هميشگي ما تبديل شود.

وي از اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي همزمان با هفته كتاب سال جاري در كتابخانه‌هاي عمومي استان خبر داد و افزود: در اين هفته كلاس‌هاي قصه‌خواني، شب شعر و نقد كتاب در بيشتر كتابخانه‌هاي عمومي برگزار مي‌شود و كتابداران استان پذيراي خيل عظيم مردم به خصوص جوانان عزيز هستند..

قرائت مقام ، پیمان نامه مطالعه و اجرای سرود از دیگر برنامه های این مراسم بود .

در حاشیه این مراسم دانش آموزان به اجرای نقاشی همگانی با موضوع کتاب پرداختند و با شرکت در جشن اهدای کتاب در تجهیزکتابخانه مدرسه خود مشارکت نمودند .

در این مراسم معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد ، معاون فرماندار و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان حضور داشتند

لازم به توضيح است، نوزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از تاريخ 22 آبان ماه سال جاري آغاز و تا 29 اين ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

  

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا