تذکر جدي سازمان تنظيم مقررات به همراه اول و ايرانسل

سوال علی اکبر اولیاء نماينده مجلس درباره اختلالات شبکه تلفن همراه و ارسال ناقص پيامک هادر نهايت وزير ارتباطات را ملزم کرد هر ۶ ماه يک بار گزارشي از کيفيت شبکه تلفن همراه به مجلس ارائه کند.کيفيت نامناسب شبکه تلفن همراه به تازگي سازمان تنظيم مقررات را نيز وادار به دادن تذکر جدي به اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل کرد و اين سازمان براي نخستين بار با غيرقابل قبول خواندن وضعيت اين شبکه ها،اعلام کرد که امسال سالي است که سازمان تنظيم مقررات به طور قطع از ابزارهاي قانوني جريمه واخطار براي رفع مشکل پوشش دهي اپراتور تلفن همراه استفاده مي کند.

علي اکبر اولياء نماينده مردم يزد در مجلس که در صحن علني مجلس به تازگي سوالاتي را درباره مشکلات خدمات تلفن همراه از وزير ارتباطات پرسيد، در گفت وگو با خراسان اظهار داشت: براساس گزارش مسئولان، شاخص ها و معيارهاي خدمات تلفن همراه در حد استاندارد است اما مشاهدات شخصي من و هم چنين مشاهدات تعداد ديگري از نمايندگان نشان مي دهد که به هيچ وجه خدمات تلفن همراه در کشور از کيفيت مطلوب برخوردار نيست.

وزير از پاسخ گويي درباره کيفيت خدمات تلفن همراه طفره رفت

وي با بيان اين که وزير از پاسخ درباره کيفيت خدمات تلفن همراه به نوعي طفره رفته است، گفت: شواهد نشان مي دهد پيامک هايي که دريافت مي شود يا ناقص است و يا پيامک در پيامک است.در حال حاضر اين موضوع مورد توجه همه نمايندگان است و آن ها هم خواستار پيگيري هستند.

وزير گوشي ها را مقصر ارسال ناقص پيامک ها معرفي کرد

اين عضو کميسيون عمران مجلس ادامه داد: هرچند که وزير ارتباطات بخشي از اشکالات ارسال شدن ناقص پيامک ها را مربوط به گوشي هايي مي داند که پيامک فارسي را منتقل نمي کنند و يا ناقص منتقل مي کنند، بخشي از اشکالات را هم به دليل وجود ويروس در سيستم ارسال پيامک مي داند، اما واقعيت اين است که کيفيت خدمات تلفن همراه بسيار پايين تر از حد استاندارد است به ويژه اين که وضعيت ارسال پيامک هم به مراتب بدتر شده است.وي افزود: در نهايت وزير پذيرفت که در سيستم ارسال پيامک مشکل وجود دارد و من با اين شرط که ايشان هر ۶ ماه يک بار گزارشي از کيفيت شبکه تلفن همراه در کشور ارائه کنند، از اين که موضوع در مجلس به راي گذاشته شود، منصرف شدم.وي اظهار اميدواري کرد که با توجه به شدت مشکلات و اختلالات شبکه، وزير ارتباطات هرچه زودتر گزارش اوليه را از وضعيت موجود ارائه دهد.

نتايج تست شبکه با ادعاي اپراتورها مغايرت دارد

مدير کل نظارت بر سرويس هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات نيز در اين باره با بيان آن که اين سازمان هر ۳ ماه يک بار نسبت به دريافت گزارش پوشش دهي شبکه هاي تلفن همراه اقدام مي کند، ادامه داد: تست شبکه با ادعاي اپراتورها مغايرت دارد. داداش زاده با بيان اين که تست هاي انجام شده از شبکه اپراتورهاي تلفن همراه نتيجه مطلوبي در بر نداشته است، گفت: حدود ۱۰ تا 22.5 درصد ميان نتايج تست هاي انجام شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارقامي که اين سازمان از پوشش شبکه به دست آورده است، با اعداد و ارقامي که اپراتورها اعلام مي کنند تفاوت وجود دارد که اين موضوع بايد به صورت مستدل حل و فصل شود. هم اکنون اپراتور اول با بيش از ۳۰ ميليون مشترک و اپراتور دوم با بيش از ۲۰ ميليون مشترک فعال در کشور سرويس دهي مي کنند و قرار است اپراتور سوم نيز سيم کارت هاي خود را وارد بازار کشور کند.

اين مقام مسئول اعلام کرد که در شبکه حتي نقاطي کاملا کور وجود دارد، اين در حالي است که طبق تعهدات اپراتورهاي تلفن همراه بر اساس پروانه فعاليت، ايرانسل موظف است تمامي شهرهاي کشور را تحت پوشش قرار دهد و ۸۵ درصد پوشش جمعيت نيز بر عهده همراه اول است.

طبق گزارش سازمان تنظيم مقررات، طي ۶ ماه نخست امسال بيشترين درخواست هاي ارائه شده و شکايت هاي مردم به اين سازمان مربوط به حوزه تلفن همراه بوده است.

منبع روزنامه خراسان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا