نماینده یزد درآستانه انتخابات خواستار شد:فضا باید به گونه ای باز شود که همه کسانی که معتقد به نظامند بتوانند در انتخابات حضور یابند-مجلس نهم:83

علی اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون خط امام ره در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: مجموعه اصلاح طلبان دل و دماغی برای مشارکت در امور سیاسی ندارند و جز عده ای که فکر می کنند شخصا زمینه حضورشان در انتخابات فراهم است ، در کل انگیزه و کششی برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات وجود ندارد ، مگر اینکه در ماه های آتی اتفاق خاصی بیفتد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در ادامه گفت: آقای هاشمی رفسنجانی به میدان بیایند و فضایی را ایجاد کنند تا فضا از این محدود نگری و خاص نگری خارج شود و فضا به گونه ای باز شود که همه کسانی که معتقد به نظامند ، ولو اینکه اشتباهاتی هم داشته اند ، بتوانند در انتخابات حضور یابند چرا که در غیر این صورت مشارکت عمومی محقق نخواهند شد.

علی اکبر اولیاء گفت: آقایان هاشمی رفسنجانی ، سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی محور شوند و راهکاری ملی برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات تدارک ببینند ؛ خیلی ها به این عزیزان امیدوارند.

وی ادامه داد: من بعد از دیدار با آیت الله هاشمی و شنیدن سخنانشان مبنی بر اینکه از انتخابات به عنوان یک فرصت ملی استفاده شود، امیدوار شدم.

موضع گیری برخی افراد تندرو و خطرناک جلوه دادن اصلاح طلبان از سوی آنها و از طرفی ناامیدی اصلاح طلبان از گذر نکردن از فیلتر های شورای نگهبان از علل نامیدی ایجاد شده در این مجموعه و بی میلی انها به مشارکت در انتخابات است.

وی در خاتمه گفت: حضور موثر در انتخابات ، وصیت و سفارش امام (ره) بود ؛ باید راهکارهای مناسبی برای رفع موانع حضور اصلاح طلبان پیدا کرد و این پدیده خوبی نیست ؛ شخصا امیدوارم سخنان بزرگانی مثل آقای هاشمی رفسنجانی محقق شود و فضا برای انتخابات باز شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا