سیمرغ عاطفه ها در آسمان نیاز:زنگ عاطفه‌ها در مدارس بافق به صدا درآمد

بافق:علی حسن پور خبرنگاریزدفردا:همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و در هفته اول مهرماه با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین نسل نونهال، کودک، نوجوانان و جوان جامعه و همچنین رسیدگی به وضعیت دانش آموزان بی بضاعت، جشن ملی و معنوی عاطفه ها صبح چهارشنبه با حضور فرماندار و سایر مسئولین محلی شهرستان بافق در دبستان پسرانه شهید دهستانی برگزار شد.

فرماندار بافق در این مراسم با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: زمانی که افراد، بدون دغدغه‌های فکری، در محیطی سالم تحصیل کنند، ضمن مصون نگه‌داشتن خود از خطرهای اجتماعی، می‌توانند فرد موثری برای اجتماع باشند.

حسین ندافیان با اشاره به جایگاه مهم مدارس و مساجد در جمع‌آوری کمک‌های مردمی افزود: پایگاه های فعال دیگری در کنار مدارس و مساجد، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند تا این کمک‌ها در اختیار نیازمندان واقعی جامعه قرار گیرد.

وی یادآور شد: نقش کمک‌های مردمی در ادامه تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت بسیار مؤثر است.

ندافیان کمک به یک فرد را یاری به کل جامعه دانست و افزود: با کمک به افراد نیازمند جهت ادامه تحصیل در واقع بستری را برای ادامه زندگی بهتر برای آنها فراهم کرده‌ایم تا بتوانند در مسیر درست گام بردارند.

فرماندار بافق ضمن بیان نقش پشتیبانی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در این راستا تصریح کرد: هدایای جمع‌آوری شده با نظارت و مدیریت آموزش‌وپرورش و مدارس در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش بافق نیز در این مراسم ضمن تبریک جشن عاطفه‌ها اظهار داشت: بیش از 50 مدرسه آماده جمع آوری کمک‌های مردمی هستند و این کمک‌ها با همکاری انجمن اولیاء و مربیان و مددکاران امداد در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار خواهد گرفت.

محمود خواجه ای افزود: در مراسم جشن عاطفه‌های سال گذشته حدود 70 میلیون ریال کمک های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد .

خواجه ای گفت: در شهرستان بافق بیش از 266 دانش آموز بی بضاعت و بی سرپرست وجود دارد که هدایا و کمکهای جمع آوری شده با همکاری و هماهنگی کمیته امداد توزیع خواهد شد.

به گفته وی یکی از ویژگی‌های جشن عاطفه‌های امسال، این است که به جای یکروز، سه روز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی پیش‌بینی شده است.

شایان ذکر است جشن عاطفه ها با همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و مشارکت و مساعدت سازمان دانش آموزی ، آموزش و پرورش و نیروی مقاومت بسیج در سراسر شهرستان برگزار می شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا