به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان يزد، مراسم اختتاحیه پانزدهمین جشنواره قصه گویی استانی یزد با حضور نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي، مدیر کانون پرورشی فکری یزد، رئیس حوزه هنری، جمعی از مسئولین آموزش و پرورش و مربیان و کارشناسان و اعضاي کانون برگزار شد.


علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي در این مراسم گفت: کانون پرورشی فکری باید به عنوان ستاد فعالیت های فرهنگی به هر شکلی که شده با مدارس ارتباط بيشتري داشته باشد.


وی افزود: متاسفانه نظامی برای کشف استعدادها وجود ندارد و صدها استعداد داریم که بدون آنکه بدانیم دفن می شود ولی کانون می تواند عرصه هایی را فراهم سازد تا استعدادها بيشتر شناخته شوند.


اولياء با اشاره به آمار رتبه هاي كنكور در استان يزد اعلام كرد: استان يزد در تمامي رشته هاي كنكور بالاترين رتبه ها را به خود اختصاص داده و اين در حاليست كه تنها در رشته هنر رتبه هاي پايين تري را شاهد هستيم و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان مي تواند با برنامه ريزي جدي تر در جريان رشد استعدادهاي هنري دانش آموزان استان گام بردارد.


مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان یزد نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور پررنگ قصه گویان در جشنواره گفت: قصه فقط برای کودکان و نوجوانان نیست بلکه از قدیم قصه در فرهنگ ما جای داشته و در حال حاضر نیز باید نقش قصه و قصه گویی را در جای جای زندگی مان پررنگ کنیم.


علیرضا جلالی تصریح کرد: امسال 90 درصد مربیان کانون در جشنواره قصه گویی شرکت کردند و این پیام را در قصه هایشان رسانند که قصه گویان، پیامبران ارزشی هستند.


وی خاطرنشان ساخت: در سال جاری سعی کانون بر این بوده است که فرهنگ کتابخوانی را در مراکز و در بین کودکان و نوجوانان بیشتر کند و یکی از برنامه های اصلی ما صدور گواهی کتاب می باشد كه قطعا در روند رشد مطالعاتي اعضا تاثير گذار خواهد بود.


اختتاميه مرحله استاني پانزدهمين جشنواره قصه گويي استان يزد، ساعت 10 صبح روز پنج شنبه هفتم مهرماه، پس از دو زوز رقابت بيش از 50 قصه گو، در محل سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي هنري كانون استان يزد برگزار شد.

 


 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا