اولیاء از صحن علنی خبر داد:مماشات کمیسیون اصل نود در قرائت گزارش تخلفات رئیس جمهور

گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درباره چهار شکایت نمایندگان از رئیس جمهور به صورتی نامنظم و به شکل اصلاحی قرائت شد و برخلاف انتظار رای گیری از نمایندگان برای ارائه این گزارش به قوه قضائیه نیز انجام نشد، تا همچنان نمایندگان شاکی از رئیس جمهور در انتظار بررسی شکایت خود بمانند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه خبری آتی نیوز؛ علی اکبر اولیا نماینده یزد و صدوق در این باره گفت: متاسفانه روز چهارشنبه در قرائت گزارش شکایت نمایندگان از رئیس جمهور شاهد مماشات کمیسیون اصل نود بودیم. در واقع برخی از اعضای این کمیسیون با اعمال تغییرات ناگهانی، یک گزارش را جایگزین گزارشی که از مدت ها قبل آماده شده بود، کردند. به طوریکه در گزارش جدید بسیاری از تخلفات محرز شده رئیس جمهور حذف شده و از کنار آنها به راحتی گذشته اند.

 

اولیا با اعلام این مطلب که گزارش جدید کمیسیون اصل نود در واقع "شیر بی یال و کوپال و اشکم" است، گفت: در ابتدای جلسه علنی مجلس آقای زاکانی قصد قرائت گزارش اصلی شکایت از رئیس جمهور را داشت اما عضو دیگر کمیسیون اصل نود با عجله گزارش دیگری که تاریخ تنظیم امروز داشت را به ایشان داد و گفت این گزارش جدید است، درحالیکه وقتی این مسئله را با عضو دیگر این کمیسیون مطرح کردم، ایشان گفتند که تا به حال این گزارش قرائت شده در مجلس را ندیده بودم و این گزارش آن چیزی نبود که در کمیسیون اصل نود تنظیم شده بود! حال ما نمی دانیم که چه کسانی کنار هم نشستند و سر و ته گزارش اصلی را زدند اما امیدواریم هیئت رئیسه مجلس این حرکت سوال برانگیز این افراد را بررسی کرده و به وظیفه اش عمل کند.

 

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به این اتفاق گفت: ما به شدت به این موضوع اعتراض کردیم و در جلسه ای با حضور آقای نکونام توضیحات ایشان را هم شنیدیم هر چند که آن توضیحات برای ما قابل قبول نبوده است. در واقع حرف ما این است که چرا در این گزارش به 4 نامه یک جا جواب داده شده و چرا از نمایندگان شاکی، برای ارائه توضیحات در کمیسیون مربوطه دعوت نشد اما طرف مقابل یعنی نماینده دولت در جلسات متعدد به دفاع از خود پرداخته و کمیسیون هم بدون بحث و بررسی همه دفاعیات این افراد را پذیرفته است؟ البته ما در آینده به یک یک این موارد رسیدگی خواهیم کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی برخی از موارد حذف شده از گزارش جدید را اینگونه نام برد: طبق موارد 157 و 158 برنامه دولت موظف بوده سالانه به سازمان مدیریت گزارش دهد، درحالیکه هیچ گزارشی داده نشده و این تخلف آشکار در این گزارش حذف شده است. تخلفات دیگری که این گزارش به راحتی از کنار آنها گذشته، عبارت اند از: عدم تشکیل وزارت ورزش، گذاشتن سرپرست غیر قانونی بر وزارتخانه های متعدد، عدم ارائه به موقع قانون بودجه و موضوع عدم پرداخت پاداش نوزادان که تخلفی بزرگ و آشکار بوده است.

علی اکبر اولیا در پاسخ به این سوال که چرا رای گیری از نمایندگان برای ارائه این گزارش به قوه قضائیه در این جلسه انجام نشد، گفت: آقای باهنر هم احساسشان این بود که این گزارش چندان قابل قبول نیست و موضوع عوض شدن گزارش در آخرین لحظات برای ایشان نیز مبهم و شبهه دار بود. بنابراین از آنجایی که این گزارش نمی توانست پاسخگوی مطالبات نمایندگان باشد، هیئت رئیسه رای گیری برای ارسال این گزارش به قوه قضائیه را به بعد از جلسه هفته آینده اش در همین مورد موکول کرد. البته ما هم امیدواریم که مجلس بتواند در برخورد با این موضوع به گونه ای عمل کند که شان مجلس در نظارت بر دولت حفظ شود.

 

به گزارش خبر آنلاین از صحن علنی مجلس، علی اکبر اولياء نماينده يزد اظهار ‌داشت كه گزارش اوليه شكايت از رئيس‌جمهور با آن‌چه در مجلس قرائت شده بي‌تفاوت بوده است.

همچنین نماینده مردم یزد بعد از قرائت گزارش شكايت از رئيس‌جمهور در حالي كه نتوانسته بود از پشت تريبون تذكرش را اعلام كند به جايگاه هيأت‌ رئيسه رفت و اعتراض خود را به محمدرضا باهنر رئيس جلسه اعلام كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا