یزدفردا :رئیس‌جمهور به‌همراه اعضای هیأت دولت در نخستین سفر از دور چهارم سفرهای استانی، فردا به استان اردبیل سفر می‌کند.


رئیس‌جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیأت دولت از آغاز دور چهارم سفرهای استانی در آینده نزدیک خبر داد. رئیس‌جمهور در تشریح اهداف دور چهارم سفرهای استانی دولت تنها به این نکته بسنده کرد که در این دور از سفرهای کابینه، باید به همه شهرستان‌ها سر بزنیم و به مراجعات مردمی در هر شهرستان پاسخ دهیم و اینکه در دور چهارم سفرهای استانی هر یک از وزرا مسئول رسیدگی به یکی از شهرستان‌های آن استان خواهد شد.


آخرین سفر دولت در دور سوم سفرهای استانی مربوط به استان کردستان در 29‌فروردین بود. بازه 5 ماهه پس از پایان دور سوم سفرهای استانی دولت تا به امروز فرصت زیادی بود تا با توجه به زمزمه شروع دور چهارم این سفرها مسئولین، نمایندگان و فعالان سیاسی کشور به ارزیابی و بررسی ادوار قبلی سفرها بپردازند و توقعاتی را از دور جدید سفرها مطرح کنند.


مقام معظم رهبری در دیدار ماه جاری خودشان با اعضای هیأت دولت به دولت توصیه کردند که با تشکیل یک مجموعه کاری، طرح‌های نیمه تمام را براساس میزان وعده‌های داده‌شده و توقعات مردم اولویت بندی کند و هشدار دادند که «اگر چنانچه وعده‌ای به مردم داده بشود و عمل نشود، این مشکلات درست خواهد کرد؛ نه فقط نسبت به دولت بلکه به نظام.»



علی اکبر اولیا، نماینده مردم یزد و صدوق در این رابطه به همشهری گفت: متأسفانه تعهداتی که بیش از توان دولت بوده در این سفرها تصویب شده و توقعات و انتظارات فراوانی ایجاد شده که دولت در انجام آنها ناتوان است. من فکر می‌کنم دولت در آخرین فرصت خود بهتر است مصوبات قبلی را پیگیری کند و انتظارات بیشتری ایجاد نکند. این مسائل هزینه‌های اجتماعی کشور را بالا می‌برد. بحث عمده ما سرمایه‌گذاری برای تولید و اشتغال است.


نماینده مردم یزد افزود اگر دور چهارم سفرهای استانی قرار است در راستای دادن وعده‌های بیشتر و جدید باشد به صلاح نیست و ضررهای زیادی خواهد داشت و مردم نیز نگاه منفی نسبت به آن پیدا خواهند کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا