واکنش وقف کننده ظرف نمرودی سرقت شده میلیاردی در یزد به خبر کشف آن

یزدفردا :6 اردیبهشت ماه 90 ئخبری تاسف بار  با تیتر :  شب گذشته در یزد : سرقت دو شیئ عتیقه از موزه میرزا محمد کاظمینی یزد!!!!!در یزدفردا انتشار یافت و البته طبق روال معمول نیروی انتظامی استان با سکوت اطلاع رسانی نمود و در پی آن خبری امیدوار کننده  توسط منابع خبری یزدفردا در اختیار یزدفردا قرار گرفت که با تیتر "  خبر های خوش از عتیقه های سرقت شده میرزا محمد کاظمینی البته از تونس ! در تاریخ 18 خردادماه منتشر گردید که البته این خبر نیز مانند خبر سرقت با عدم تائید و یا تکذیب  روبرو شد .

اما واکنش میرزا محمد کاظمینی واقف اشیاء سرقت شده در قبال خبر کشف حاوی اطلاعاتی جدید از ظروف سرقت شده دارد که با هم مرور می کنیم .

خبر کشف ظرف نمرودی

ظرفی نمرودی که سه لایه رسوبی آن، گواه قدمت سه هزار ساله این شیء است براحتی از موزه موقوفه حقیر ربوده شد.

خبری غیر رسمی آمده که در یکی از کشورهای آفریقایی توسط اینتر پل کشف شده که خدا کند صحت داشته باشد. اما فقط این نکته را از سر درد دل و آه و ناله به خصوص به مقامات امنیتی عرض می کنم که جدای از  قدمت این اثر، در روزنه خروجی آن رطوبتی محسوس بود که علت نامگذاری آن به سحر نمرودی را باید  از این رطوبت پی نمود. بارها این رطوبت را با حرارت خشک کرده بودیم  و بعد از ساعتی رطوبت هویدا می گردید و اینها که می گویم خیال و وهم نیست، نزدیک به هفت سال  این اثر در موزه موقوفه امامزاده جعفر(ع) به نمایش عمومی گذاشته شده و همین توضیحات در کنار آن نوشته شده بود و رطوبت این ظرف سه هزار ساله مشهود بود.

گلایه: آیا سزاوار است اداره آگاهی و سایر دستگاههای امنیتی تاکنون آنها را پیدا نکرده باشند؟!

البته چون این اثر تاریخی در زاد روز ولادت حضرت زهرا(س)  وقف گردیده مسلما سارقان رسوا شده و انشا ا... هر چه سریعتر به آستانه مقدسه امامزاده جعفر(ع) یزد باز می گردد.

اما وقتی سایت محترم و موفق یزد فردا در مورخ 90/3/18 در این ارتباط خبری انتشار داده بود، حیفم آمد دغدغه درونی ام را مکتوب ننمایم و دعا می کنم انشا ا... خبر کشف این گوهر گرانبها  که ثروت ملی ایرانیان است عینیت یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا