مهندس اولیاء در شورای آموزش و پروش شهرستان یزد:

اجرای طرح های جدید درآموزش و پرورش باید متناسب با امکانات مناطق و رعایت همه جوانب امر صورت گیرد

یزدفردا:در این جلسه که با حضور سیفی فرماندار و سایر اعضا در ناحیه دو آموزش و پرورش برگزار شد،

مهندس اولیاء با اشاره به تصویب سند آموزش و پرورش استان در شورای برنامه ریزی اظهار داشت ، آموزش و پرورش از بنیادی ترین مسأله جامعه اسلامی ماست و ضرورت دارد بیش از هر چیز در مقوله تعلیم و تربیت استان و شهرستان سرمایه گذاری شود.

نماینده مردم یزد ویزد توجه مستمر به شاخص های علمی و پژوهشی و سلامت دانش آموزان را مهم ارزیابی کرد و جایگاه خوب دانش آموزان یزدی را در کشور ستود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود ، همانگونه که به برکت حضور ارزشمند خیرین مدرسه ساز فضاهای آموزشی خوبی احداث شده است لکن ضرورت دارد فضاهای آموزش و پرورش شهرستان متناسب با سایر شهر های استان بهبود پیدا کند و مدارسی که از ایمنی کافی برخوردار نیستند تخریب و بازسازی گردند و اعتبارات دولتی نیز بطور عادلانه برای شهرستان هزینه شود.

وی با تآکید بر ایجاد فضاهای آموزش جدید در بافت های مسکونی متراکم گفت مسئولان مسکن و شهرسازی در خصوص تأمین زمین مورد نیاز فضاهای آموزشی و تربیتی بیش از پیش مساعدت نمایند تا پروژه های مصوب شهرستان بعلت نداشتن زمین معطل نماند .

وی با اشاره به سیاست ها و طرح های جدید وزارت آموزش و پرورش و اجرای طرح یک شیفت شدن مدارس ابتدایی افزود : شورای آموزش و پروش شهرستان و استان بعنوان یک نهاد فرابخشی ، آثار مثبت و احیانأ منفی این طرح را بررسی نمایند وبه مسئولان وزارت آموزش و پروش منعکس نمایند وبگونه ای برنامه ریزی و اقدام گردد تا مصالح دانش آموزان و خانواده ها مورد توجه جدی قرار گیرد و با کمترین هزینه عملیاتی گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا