مهندس اولیاء در توضیح دلایل سوال خود از وزیر ارشاد:

مسئول امور فرهنگی کشور وزارت ارشاد است یا رییس دفتر رییس جمهوری؟

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی به درستی هزینه نمی‌شود، در حاشیه قرار داشتن وزارت فرهنگ و ارشاد در امور فرهنگی کشور را دلیل سوال خود از وزیر مربوطه اعلام کرد.

"علی اکبر اولیا" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در تشریح سوال خود از وزیر ارشاد که قرار است پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه در جلسه کمیسیون فرهنگی مطرح شود، توضیح داد: دولت در سال 89 بر رویکرد فرهنگی سفرهای استانی تاکید داشت و مصوباتی در حوزه فرهنگ استان‌ها داشت و در قانون بودجه سال 89 و 90 نیز برنامه‌های قابل توجهی به این امر اختصاص پیدا کرد.


نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس افزود: متاسفانه آنچه ما دیدیم، این است که سیاست‌گذاری در هزینه کردن اعتبارات، چه در امور جاری و چه سرمایه‌ای، در حوزه رییس دفتر رییس جمهور تعریف شده است و وزرات ارشاد مسوولیت و نقشی در این زمینه ندارد.


وی با اشاره به سفر استانی هیئت دولت در سال گذشته به استان یزد، اظهار کرد: جلسه هیئت وزیران اواخر سال گذشته در یزد برگزار شد، که ما پیشنهادهایی را دادیم و قرار بر این شد که محورهای اساسی تصویب شود و پروژه‌ها را خود استان تعیین کند؛ اما مجموعا در سازوکاری که هم در استان و هم در دبیرخانه این کارگروه در تهران پیش‌بینی شده بود، طیف گسترده‌ای از هزینه‌های متفرقه و بی‌هدف تعیین شد که مورد اعتراض من قرار گرفت و در همانجا تاکید و خواهش کردم برنامه‌ریزی دقیق‌تر و جامع‌تری برای این کار صورت بگیرد.


اولیا به برخی پروژه‌های ناتمام فرهنگی در استان یزد اشاره کرد و افزود: ما تعداد زیادی پروژه‌های فرهنگی ناتمام در استان خود داریم؛ حتی چند پروژه داریم که توسط خیرین انجام می‌شود و خیر 50درصد تعهدات خود را انجام داده اما دولت نتوانسته سهم خودش را بدهد؛ بنابراین لازم بود حداقل از چنین منابعی به این امر اختصاص پیدا کند اما متاسفانه ترتیب اثر داده نشد.


وی اضافه کرد: من این موضوع را از وزیر ارشاد سوال می‌کنم که واقعا چرا این نیازها در سیاست‌گذاری‌های هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در واقع مسوولیت وزارت ارشاد در این بحث چیست زیرا به نظر می‌رسد وزارت ارشاد در حاشیه است که این مساله قاعدتا با توجه به ساختار مجموعه کشور قابل قبول نیست.


عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: ما وزارت ارشاد را مسوول امور فرهنگی کشور می‌دانیم و وزیر باید درخصوص امور فرهنگی کشور پاسخگو باشد و امیدوارم با روندی که این سوال طی می‌کند، ابهامات موجود برطرف شود و کار نیز در مسیر درست خود قرار بگیرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا