بافق شهر امیدها و آرزوهای پنهان

احمد ابراهیمی

بافق شهری قرار گرفته در بن بست بوده و تنها سخت کوشی و خونگرمی مردمان آن توانسته است نام آنرا بلند آوازه نگهدارد. در طول دهه های گذشته نعمت معادن این شهر برای همه آب و نان داشته و کمترین اثر و منفعت را برای بافقی ها به ارمغان آورده است. سهم هر بافقی از معدن فقط انجام کار سخت وطاقت فرسا در محیطی گرم و خشک بوده و همواره لایه های مدیریتی معدن بافق از غیر بافقی گزینش شده است و بیشترین توهین به مردم این شهر شده است.

همواره این موضوع که چرا شهری با این ثروت خدا دادی باید اینگونه محروم باشد موجب بحث و سوال بوده است. اما به تازگی تغییرات و تحولاتی رخ داده است که جدا از چند و چون و جناح کشی های آن، که به حق باید توسط نمایندگان و مردم پیگیری تا مسببان آن مشخص و به مجازات برسند، دو نکته روشن بوجود آمده است که قابل ذکر بوده و باید قدردانی شود.

نکته اول : طبق شنیده ها مقرر شده است تا درصدی از درآمد و گردش مالی سنگ آهن بافق به عمران و آبادانی این شهر اختصاص داده شود. این اتفاق باید از قریب 50 یا 60 سال پیش می افتاد. اما باری به هر جهت، اتفاقی است که امروز افتاده است. تبدیل شدن از تصمیم به اجرای همین موضوع نیز خود زمان بر و نیازمند پیگیری و همت مسئولین شهری و استانی خواهد بود چون این پول زیر پای فیل گذاشته شده است و قرار نیست به این راحتی به دست آید و به درستی خرج شود. اما به هر شکل بارقه امیدی است برای مردم قانع و سختی کشدیده و زحمت کش این شهرستان محروم.

نکته دوم : انتصاب آقای دکتر یاراحمدی بعنوان مدیر سنگ آهن بافق، ایشان مدتی است که مدیر پارک علم و فناوری یزد نیز بوده اند و با توجه به رشته تخصصی ایشان و همچنین سابقه مدیریتی و همکاری نزدیک با سنگ آهن بافق، می توانند در جایگاه جدید هم برای سنگ آهن بافق ، هم برای شهرستان بافق و توابع، هم برای معادن استان و ممانعت از حاتم بخشی آن مفید فایده واقع شوند.

ضمن آروزی توفیق برای دکتر یاراحمدیآقای دکتر یاراحمدی، ، در سمت جدید و ضمن آرزوی برآورده شدن خواسته های بحق مردم مستضعف و محروم بافق، امیداست مسئولین استان نیز خویشتن دارانه تر، عاقلانه تر و با تدبیر بیشتر اوضاع را بررسی و در قبال آنها واکنش نشان دهند. تلاش جهت گرفتن سهم از سنگ آهن به نفع مردم شهر شایسته تقدیر و تشکر بود، اگر مسئولین استان بحران بوجود آمده را با درایت و دوراندیشی بیشتری مدیریت نموده و اوضاع بوجود آمده را امنیتی نمی نمودند. هر تجربه قیمتی دارد. امید که این تجربه در موضوعات دیگر تکرار نشود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا