مدیر کل نوسازی مدارس استان یزدگفت : الگوی مدارس اسلامی در طراحی وساخت مدارس فعلی دخترانه استان یزد رعایت نشده است وبه اعتبارات بیشتری نیاز دارد.



به گزارش خبرگزاری زنان ایران "ایونا"؛ مهندس آرامون در جلسه کارگروه زنان وخانواده استانداری یزد که با موضوع فرهنگ حجاب وعفاف تشکیل شده بود علاوه بر بیان مطلب فوق افزود: در طراحی وساخت دبیرستان های موجود در سطح شهر یزد واستان برای جنسیت های مختلف تفاوتی در نظر گرفته نشده است و معماری مدارس دخترانه از شکل وساخت اسلامی برخوردار نیست .



وی با اشاره به وضعیت بعضی از دبیرستان های یزد گفت : ساختمان های اطراف بعضی از دبیرستان های دخترانه مشرف به فضای کلاس های آن است به طوری که وضوخانه در معرض دید همسایگان قرار دارد وتاعمق کلاس های درس دختران نیز ازبیرون قابل مشاهده است.

وی اظهار داشت : ما با اختصاص اعتباری در صدد هستیم رواق هایی در اطراف دبیرستانهای دخترانه ایجاد ومحوطه وضوخانه را مَحرم سازی کنیم.

وی در خصوص نحوه مَحرم سازی گفت: در این طرح حیاط در مرکز دبیرستان قرار دارد وساختمان وکلاسهای درس دور تادور حیاط قرار می گیرد تا از معرض دید ساکنان محل محفوظ باشد تا دختران دانش آموز بتوانند با آرامش روحی در محیط دبیرستان قدم بگذارند.

وی با ابراز تأسف از کاهش تخصیص اعتبارات توسعه استانی برای اجرای طرح محرم سازی مدارس اظهار داشت: در بودجه امسال اعتبار خاصی به این کار اختصاص داده نشده است.

مهندس آرامون افزود: 50 درصد مدارس استان در مقابل زلزله مقاوم نیست این در حالی است که چهار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی در سطح کشور ویژه نوسازی مدارس اختصاص داده شده است وسعی داریم در ساخت مدارس جدید دخترانه مسأله مَحرم سازی را در سطح استان اجرا کنیم.

وی با اشاره به افزایش استخدام معلمان زن درمقایسه با کاهش استخدام معلمان مرد در آموزش وپرورش تصریح کرد: در آینده نچندان دور به علت فقدان معلمان مرد، معلمان زن در دبیرستان های پسرانه تدریس خواهند کرد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد تعداد دبیرستان های دخترانه اعم از راهنمایی ودبیرستان را درسطح استان بیش از هزار مدرسه ذکر کرد وافزود: برای رسیدن به الگوی مدرسه اسلامی نیاز به اعتبارات بیشتری داریم تا در مرحله اول وضو خانه برای مدارس دخترانه ساخته شود ودر قدم بعدی همه دبیرستان های دخترانه وپسرانه سطح شهر از نعمت نمازخانه باطراحی اسلامی برخوردار شوند.

وی خبرداد: بزودی استخر سرپوشیده ویژه دختران دانش آموز در سفر ریاست جمهوری به یزد افتتاح خواهد شد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا