با در نظر گرفتن وضعيت محل دفن زباله ها و منبع آب آشاميدني و همچنين قنات هاي نصرآباد بيم آن مي رود آب آشاميدني و كشاورزي دهستان نصرآباد دچار خطر شده باشد ..
با در نظر گرفتن وضعيت محل دفن زباله ها و منبع آب آشاميدني و همچنين قنات هاي نصرآباد بيم آن مي رود آب آشاميدني و كشاورزي دهستان نصرآباد دچار خطر شده باشد. 

چند سال پيش بنا به دلايل كاملا غير كارشناسي، مسئولين وقت تصميم به ساخت محل دفن زباله گرفتند. پس از مدت زماني بدون انجام فعاليت هاي كارشناسي در فاصله يك كيلومتري دهستان و دقيقا در مجاور منبع آب آشاميدني دهستان نصرآباد محلي به نام دفن زباله مستقر شد.

اين در حالي است كه سرچشمه قنوات نصرآباد نيز در كنار همين محل دفن زباله قرار گرفته است.
با وزش نسيم ملايم باد ، بوي بد و تعفن بسياي از ساكنان روستاي خوش آب و هواي نصرآباد را رنجيده خاطر مي كند، گذشته از اين دفن زباله ها در عمق زمين و نفوذ ان به آب قنوات نصرآباد و از همه مهمتر منبع ذخيره آب آشاميدني ۵ هزار نفر از مردم، بي شك مشكلات بسيار زياد زيست محيطي را به دنبال خواهد داشت.

يك كارشناس زيست محيط كه خواست نامش فاش نشود گفت: برايم كاملا نا مفهوم است چگونه مسئولين وقت چنين تصميمي را اتخاذ كرده اند و حتي يك نفر هم به فكر مردم نبوده است.

وي ادامه داد: چگونه حتي دهياري محل هم نسبت به چنين اقدامي بي تفاوت بوده است. 

هم اكنون بافت گياهي و جانوري محدوده محل، دچار مشكل شده است و مردم روستاهاي اطراف نيز به شدت از اين مسئله ناراحت هستند. 

  بهر ترتيب اميد مي رود مسئولين بهداشتي شهرستان نسبت به رفع اين مشكل اقداماتي را انجام دهند

منبع :نصر آباد دات كام

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا