به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،دبیر چهارمین نمایشگاه علوم قرآنی استان یزد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت : امسال بر خلاف سال گذشته در تمام شهرستانهای استان این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

سید جواد رفائی افزود : در سال گذشته تنها در 4 شهرستان استان این نمایشگاه برگزار شد

ولی امسال در تمام شهرستانهای استان در روزهای 24و25 مهر به مدت 7 روز برپا می شود.

 

وی تعداد غرفه های امسال در مرکز استان را 60 غرفه عنوان کرد و افزود : در بخش ناشران و محصولات 15 ناشر با 2000 عنوان کتاب امسال در نمایشگاه شرکت کرده اند.

رفائی گفت : کتاب ها همچنین با 10 تا 20 درصد تخفیف به علاقه مندان ارائه می شود.

دبیر چهارمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد اضافه کرد : تعداد 10 غرفه هم در بخش نشر الکترونیک شرکت نموده اند.

نمايشگاه قراني در يزد



وی یکی از بخش فعال نمایشگاه را بخش کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت : در بخش جوانان نیز روحانیون مستقر در این بخش به شبهات و مسائل شرعی و دینی به جوانان پاسخگو هستند .

رفائی تصریح کرد : اداره کل ارشاد یزد با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه مسابقه کتابخوانی سیره نبوی را در نمایشگاه امسال برگزار می کند.

وی گفت : 20 هزار جلد کتاب در این زمینه ،اداره کل ارشاد در نمایشگاه در اختیار مردم قرار خواهد داد.


وی ادامه داد : این اداره کل همچنین با همکاری سازمان ملی جوانان یزد کتاب مهارت زندگی در سیره پیامبر اکرم (ص) را در حال انتشار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به بخش هنر نمایشگاه ، گفت : انجمن خوشنویسان استان یزد 60 تابلو نفیس را در نمایشگاه به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده است.
وی اظهار داشت : در بخش ویژه هم آثار استاد محمود حرازی به نمایش گذاشته شده است.
رفائی بخش های دیگر نمایشگاه را بخش بانوان ، دفاع مقدس ، موسسات و سازمانهای دولتی اعلام کرد.

وی در مورد بخش های جنبی گفت : رمضان و شبهای قدر ، قرآن از دیدگاه امام علی (ع) ، قرآن و حجاب ، شبی با قرآن با حضور قراء و تواشیح خوانان ، قرآن و عترت و قرآن و دفاع مقدس از برنامه های جنبی نمایشگاه است که از ساعت 8 شب به بعد آغاز می شود.

دبیر چهارمین نمایشگاه علوم قرآنی استان یزد اظهار داشت : در سال گذشته در حدود 100 هزار نفر از نمایشگاه علوم قرآنی مرکز یزد بازدید کردند.

وی پیش بینی کرد : امسال هم تا این میزان از نمایشگاه بازدید خواهد شد.

دبیر چهارمین نمایشگاه علوم قرآنی استان یزد در پایان متذکر شد : نمایشگاه سال گذشته علوم قرآنی یزد رتبه های نخست کشوری را کسب نمود.

گفتنی است نمایشگاه علوم قرآنی یزد از ساعت 9 صبح تا 10 شب برپا است و سه بخش ویژه با همکاری نیروی انتظامی در نمایشگاه فعال می باشد.

                    يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا