رييس اداره‌ي نگهداري و پشتيباني فني اداره كل خدمات مخابراتي ‌١١٨ تهران گفت: طرح دسترسي به اطلاعات ‌١١٨ از طريق پيام كوتاه - SMS - در حال بررسي است.

محمدعلي شعربافي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: با اجراي اين طرح، متقاضي مي‌تواند با ارسال SMS به شماره‌ي مربوط، اسم شخص يا سازمان مورد نظر را ارسال كند، سيستم نيز پس از دريافت اطلاعات و بررسي، پاسخ آن را ارسال خواهد كرد.

او افزود: اجراي اين سيستم هنوز در مرحله‌ي طرح است؛ چرا كه بايد در پاسخگويي به SMS‌ها طوري برنامه‌ريزي شود كه در حجم كوتاهي بتوان جواب متقاضي را داد. به عنوان مثال اگر فردي شماره‌اي از شخصي به نام حسيني بخواهد، ممكن است سيستم در حدود صد شماره جست‌وجو كند، بنابراين متقاضي بايد اطلاعات مورد نياز خود را به طور دقيق در اختيار سيستم قرار دهد.

شعربافي درباره‌ي چگونگي دسترسي مخاطبان به اطلاعات ‌١١٨ از طريق شبكه‌ي اينترنت گفت: در اين سيستم متقاضي از طريق اينترنت با وارد شدن به سايت شركت مخابرات استان تهران با آدرس www.tct.ir و انتخاب گزينه‌ي ‌١١٨ كل كشور مي‌تواند اطلاعات مورد نياز خود را دريافت كند، يا از طريق ساده‌تر به آدرس اينترنتي http://‌١١٨.TCT.IR مراجعه و شماره‌ي مورد نظر خود را دريافت مي‌كرد.

او افزود: اما از طريق شبكه‌ي اينترانت متقاضيان مي‌توانند بدون طي مسير اينترنت از طريق شماره تلفن ‌٩٧١٠١١٨ و با نام كاربري ‌١١٨ و بدون پسورد وارد ‌١١٨ تهران شوند و اطلاعات مورد نياز را به دست آورند.

شعربافي در پايان تصريح كرد: ورود اطلاعات به شبكه‌ي اينترانت و دسترسي متقاضيان به آن و اجراي سيستم نيمه‌ مكانيزه‌ي پاسخ به تلفن‌هاي ‌١١٨ تهران از جمله طرح‌هايي است كه براي امسال در جهت دسترسي آسان‌تر به ‌١١٨ و كاهش ترافيك در خطوط ‌١١٨ تهران به اجرا درآمده است، به عنوان نمونه مي‌توان گفت كه در سيستم نيمه مكانيزه در حدود يك سوم از زمان مكالمه اپراتور صرفه جويي شده است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا