مراسم اعطاي اعتبار نامه چهارمين دوره هيئت مديره جديد سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد با حضور استاندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد استاندار يزد در اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از زحمات اعضاي سابق هيئت مديره سازمان نظام مهندسي استان بر ضابطه استان بر ضابطه مند كردن كار مهندسان در ساخت و سازهاي ساختمان در استان تاكيد و خاطر نشان كرد: مهندسان بايد بر اساس ضوابط تعيين شده از سوي سازمان نظام مهندسي بر ساخت و سازههاي ساختمان در سطح استان نظارت داشته باشند و رسالت صنفي خود را بر اساس نياز جامعه انجام دهند.




ابوالقاسم عاصي انجام فرهنگ سازي هاي لازم و بستر سازيهاي مناسب اجتماعي براي رشد و توسعه صنعت ساختمان در استان را بسيار حائز اهميت دانست و گفت‌: براي ساخت خانه ها و اماكني متناسب با فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي بايد مسئولان دستگاههاي اجرايي كه در ساخت و سازهاي استان نقش دارند به يك منطق واحد برسند.

معاون عمراني استانداري يزد استفاده نكردن ازنيروهاي متخصص ساختمان در ساخت و سازهاي شهري را از مشكلات جدي درساخت بناهاي امروزي عنوان و اضافه كرد : بايد سعي كنيم در ساخت ساختمان فواصل بين درسهاي تئوري با عمليات اجرايي را كم كنيم تا شاهد افزايش كيفيت ساختمان ها و كاهش تلفات ناشي از تخريب آنها در اثر زلزله باشيم.

سيد عليرضا نبوي زاده با بيان اينكه عدم بهره وري مناسب و كافي در بسياري از بخشهاي ساختماني استان مشهود است افزود‌: وظيفه اصلي سازمان نظام مهندسي ساختمان وارد كردن و استفاده از نيروهاي متخصص و كارشناس درسيستم اجرايي ساخت و ساز است.

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان هم در اين نشست سازمان نظام مهندسي را يك تشكل حرفه اي بر شمرد و اظهار داشت : هم اكنون سازمان نظام مهندسي ساختمان استان با يكهزار و پانصدو هفتاد و پنج متخصص در رشته هاي عمران ، نقشه برداري ، معماري ، شهرسازي و تاسيسات برقي و مكانيك در حال فعاليت و نظارت بر ساخت ساختمان ها در استان است.

خواجه رضايي با اشاره به اينكه چهارمين دوره انتخابات سازمان نظام مهندسي ساختمان استان همزمان با سراسر كشور در 22 خرداد ماه امسال برگزار شده است تصريح كرد : در اين دوره از انتخابات 50 نفر كانديد شدند كه د رنهايت 13 نفر به عنوان اعضاي اصلي هيئت مديره وشش نفر به عنوان عضو علي البدل انتخاب شدند.

رئيس هيئت مديره سابق سازمان نظام مهندسي ساختمان نيز در اين جلسه با تشريح فعاليتهاي اين سازمان در طول 3 سال گذشته اعلام كرد: برپايي 56 دوره آموزشي براي مهندسان و نيروهاي فني در ساخت و ساز ، طراحي ساختار و ايجاد چارت سازماني براي اين سازمان ، انتشار نشريه ، طراحي وب سايت سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و طراحي يك نرم افزار اختصاصي براي عملكرد اين سازمان از جمله فعاليتهاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد در طول سه سال گذشته است.

دره زرشكي با بيان اينكه 90 درصد ساختمانهايي كه در سطح شهر ساخته مي شوند داراي نقص فني و مغاير با شاخص هاي استاندارد ساختمان است . افزود : تبيين جايگاه سازمان نظام مهندسي ساختمان در استان و هماهنگي كامل اين سازمان با مسئولان ساخت و ساز ساختمان ها از جمله عوامل مهم و تاثير گذار در بهبود و افزايش كيفيت ساختمان ها است.

وي بازرسي از 300 پروژه عمراني ، تشكيل 130 هزار پرونده براي مشتركين گاز استان و طرح بيش از 250 مورد تخلف ساختمان در شوراي انتظامي استان را از ديگر اقدامات انجام شده اين سازمان در طول سه سال گذشته عنوان كرد.

در پايان اعتبار نامه اعضاي هيئت مديره جديد سازمان نظام مهندسي ساختمان استان به آنان اعطا شد.

                                 يزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا