دبير انجمن اسلامي معلمان يزد گفت: گرفتن حق انتخاب شهردار در جهت تضعيف احزاب بوده و حق شوراها را كم كرد.

احمد عليشاهي در گفتگو با خبرنگارسياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه يزد،‌ اظهار داشت: شوراي شهر مشاركت مردم است و مشاركت مردم نيز ارزشمند است.

وي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد كه شوراي شهر يزد به وظيفه خود عمل نكرده است و مقداري وارد كميسيون‌ها و جلسات شده است، ولي اخيرا يك مقدار پر بار شده كه باز هم كافي نيست.

عليشاهي خاطر نشان كرد:‌ جايگاه شوراها در قانون اساسي مشخص است كه اگر آن را واگذار كنند بسيار خوب بوده و باعث احساس مسئوليت بيشتر مي‌شود وهمچنين مردم جايگاه خود را در مسائل و مواضع مي‌بينند.

وي با اشاره به اينكه متاسفانه اخيرا اختيارات شوراي شهر را تغيير داده و انتخاب شهردار را از آن گرفتند، ادامه داد: اين كار در جهت تضعيف شوراي شهر بوده است و احتمالا شورايي در سطح كشور وجود داشته و يا نمايندگان شوراي استانها كه جلسه داشته‌اند، اين تصميم را گرفتند.

وي تصريح كرد: انتخاب شهردار به وسيله شوراي شهر خيلي بهتر بود و جايگاه زيبايي داشت .

عليشاهي افزود: طبيعتا اگر نيروي متخصص و كارآمد در زمينه‌هاي مختلف در شوراي شهر جمع شوند، مي‌توانند بر روي مسائل فيزيكي اجتماعي شهر تاثير گذار باشند.

وي با اشاره به اينكه شوراي شهر اول، شوراي خوبي بود، تنها كمي سردر گم عمل كرد، ادامه داد: در شوراي شهر دوم تركيب، تركيب مناسبي نبوده، ولي حضور مردم نيز كمرنگ‌تر از گذشته شده بود.

دبير انجمن اسلامي معلمان يزد در پايان گفت:‌بايد محيطي فراهم شود كه نيروي‌هاي متخصص و كارآمد به شوراي شهر وارد شود، تا فعاليت ها نظم وانسجام فني يابد.

منبع"ايسنا

         يزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا