در جلسه امروز کمیته صورت گرفت:

انتخاب مهندس اولیاء به عنوان رییس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

یزدفردا "تحقیق و تفحص از وضعیت قاچاق کالا در کشور توسط نماینده مردم یزد طراحی شده است که فروردین ماه پس از طی مراحل مختلف و تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رای اکثریت نمایندگان در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

نماینده مردم یزد و صدوق در تشریح علت ارائه طرح مذكور، اظهار داشته بود: گله تولید‌كنندگان و حتی بازرگانان رسمی كشور از رخنه كالاهای خارجی و عدم وجود قدرت رقابت تولید‌كنندگان و بازرگانان به علت قاچاق كالا، عرصه را بر تمام این اقشار تنگ كرده است.

این عضو كمیسیون عمران مجلس با اشاره به برخی اخبار مبنی بر قاچاق ارز و طلا ،یادآور شد: شنیدن چنین اخباری ما را نگران‌تر می‌كند كه چرا چنین موضوعی باید از چشم مسوولین كشوری دور بماند؟ این درحالی است كه مسوولین گمرك از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی كرده‌اند.

این نماینده مجلس معتقد است میان دستگاهای مختلف مربوطه در ارتباط با قاچاق كالا، ناهماهنگی‌هایی وجود دارد كه ستاد مبارزه با قاچاق كالا نیز این موضوع راتایید كرده و معتقد است كه باید بازنگری‌هایی صورت گیرد.

اولیا با بیان اینكه تقاضای تحقیق و تفحص از روند قاچاق كالا به دنبال آن نیست كه اقتصاد سالم و مبادلات متداول مرزی را مختل كند، در پایان گفت: بی‌شك با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها جریان قاچاق در كشور تشدید خواهد شد. چنانچه ما خود را آماده نكنیم، با موج عظیمی از قاچاق در كشور موجه خواهیم شد.

در جلسه امروز کمیته تحقیق و تفحص پس از مطرح شدن استعفای آقای مرعشی از این سمت با رای اعضاء ،مهندس علی اکبر اولیاء به عنوان رییس این کمیته انتخاب شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا