صالح ناصری

نامه‌ای سرگشاده خطاب به مهندس اولیاء نماینده مردم شریف یزد و صدوق

به راستی منظورتان از فقدان فضای نقد چیست؟

صالح ناصری

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
نامه‌ای به

مهندس اولیاء نماینده مردم شریف یزد و صدوق

 اخیراً آقای اولیاء نماینده یزد در مجلس گفته است كه «سكوت اصلاح‌طلبان به خاطر فقدان فضای نقد است» لازم است در این رابطه نكاتی را یادآور شویم.
سؤال ما از آقای اولیاء این است كه آیا تكثیر سی میلیون CD و پخش آن علیه احمدی‌نژاد توسط اصلاح‌طلبان و تكذیب خدمات وی و او را دروغگو خواندن و همنوا با استكبار جهانی او را كوبیدن به دلیل فقدان فضای نقد بود؟ آیا ساز كردن نغمه تقلب و فتنه‌انگیزی در كشور و روشن كردن چشم استكبار و امیدوار كردن دشمنان ملت و نظام تا جایی كه بنجل‌هایی امثال رضاپهلوی و دهها چون او از این فتنه اعلان حمایت كردند به دلیل فقدان فضای نقد بود؟
به راستی منظورتان از فقدان فضای نقد چیست؟ آیا این است كه مردم قوة فهم و تشخیص را ندارند یا اینكه دولت ناقدین را به صلابه می‌كشد؟ و یا حقیقت چیز دیگری است و آن این است كه عملكرد انقلابی و چشمگیر این دولت ماهیت اصلاح‌طلبان را افشاء و عمق بدكاری آنها را به ملت نمایانده و دیگر جایی برای آشكال‌تراشی باقی نگذاشته است؟ وانگهی كدام سكوت؟ شاید جنابعالی از میزان اشكال‌تراشی و نق‌زدنها و مغالطه‌ و انتقادهای عوامانه در نشریات اصلاح‌طلب علیه دولت مطلع نیستید و یا اینكه دل شما به این حجم از هجمه علیه دولت مكتبی، متشرع و اصولگرا راضی نمی‌شود.
جناب آقای اولیاء آیا دولت خاتمی معصوم بود؟ آیا در دوران میدانداری همفكران اصلاح‌طلب شما همین حضرات رسماً اعلان نكردند افكار امام به موزه تاریخ سپرده شده؟ آیا دوران اصلاحات دوران مهجوریت و مظلومیت ارزشهای والای انقلاب و فرهنگ شهادت و بسیجی و حزب‌اللهی‌ها و... بود یا نبود؟ بلكه آیا اینها در نشریات اصلاح‌طلب مسخره نمی‌شدند و مورد هجوم قرار نمی‌گرفتند؟ آیا تصویب پی‌درپی لوایح ضداسلامی در مجلس ششم توسط حضرات اصلاح‌طلب یادتان رفته؟ اهانت گسترده به مقدسات و اعتراضات مكرّر علما و مراجع و بی‌اعتنایی آقای خاتمی، جسارتهای گسترده و هتاكیها به ولایت فقیه و شخص رهبری، رانت‌خواریهای وسیع ، نشر انبوه كتب و جراید ضاله و فاسد و مفسد توسط ارشاد و دوایر وابسته، باز شدن میدان برای ابتذال در پوشش كه قبل از آن دوران سابقه نداشته و هنوز هم دودش به چشم همه می‌رود و بروز فتنه‌های پی‌درپی امثال 18 تیر و كوی دانشگاه و... به طوری كه به بیان خود خاتمی فقط در دوران اول ریاست وی حدود 160 بحران كوچك و بزرگ كشور را دربرگرفت و صدها اشكال و افتضاح دیگر را فراموش نموده‌‌اید؟
جناب آقای اولیاء در آن روزها زبان نقد شما كجا رفته بود؟ چرا در آن دوران ساكت بودید و بلكه همراهی می‌كردید؟! آیا به خود شما نقد وارد نیست؟
برای مردم بگویید در طول سالهای نمایندگی خود غیر از دفاع از خاتمی و حمله به احمدی‌نژاد و دولت وی آن هم با استفاده از تریبون مجلس و جوسازی در رسانه‌ها علیه دولت چه خدمت ماندگاری برای استان یا شهر یزد كرده‌اید؟
كدام لایحه‌ای را كه بتواند گرهی از زندگی ملت و كشور باز كند طراحی یا ارائه نموده‌اید؟
كدام خدمت ماندگار به مردم كردید و كدام مانع ترقی حوزه نمایندگی خود را از سر راه برداشتید؟
به ما بگویید برای اسلام و فرهنگ اسلام چه خدمت قابل ذكری نمودید؟ برای مردم بگویید!
چرا وقت سخنرانی در مجلس كه در واقع حق موكلان شما بود را صرف دفاع از خاتمی و اشكال به دولت احمدی‌نژاد كردید مگر موكلان شما همه طرفدار خاتمی بوده و از شما چنین چیزی خواسته بودند؟ یا این كه موكل شما فقط كسانی هستند كه به شما رای داده‌اند و باقی سرشان بی‌كلاه است یا این كه مشكل مردم یزد فقط زیر سؤال رفتن وجهه آقای خاتمی است و بس؟!
اگر دولت ایراد دارد شما چه كمكی به دولت برای رفع ایراد كردید؟ چه كاری در جهت تحكیم نظام و دولت اسلامی در داخل و خارج نمودید به راستی در این مدت جز انتقاد از دولت و چشم بستن در مقابل حجم گسترده خدمات آن و سعی در تضعیف آن چه كردید؟ آیا اینها تحكیم نظام و انقلاب بود؟
جناب آقای اولیاء تقوا فقط چند ركعت نماز و روزه نیست انصاف و مروت روح تقواست آیا اتهام كشاندن مردم به استقبال رئیس جمهور با دادن ناهار كه در سایت پارلمان نیوز به نقل از شما مطرح شد و حتی بعداز توجیه و تفسیرات نامقبول شما همچنان این اتهام روی سایت رسمی فراکسیون اقلیت  مجلس است ، نقد نبود؟ و اصلاً این نقد بود یا چیزی دیگر؟
آقای اولیاء در آخر به شما عرض می‌كنم كه یك روزی ما باید در عالم دیگر جوابگوی اعمال و رفتارمان باشیم و این مسئولیت سنگین كمرشكنی كه به اصرار و خواست خود به دوش گرفتید فردای قیامت باید در مقابل تك تك مردم و مشكلات و رنجهای آنها جوابگو باشید بنابراین حساب روز قیامت شما شخصی نیست شما باید حساب یك شهر را پس دهید كه گفته‌اند هركه بامش بیش برفش بیشتر و یقیناً اینهایی كه امروز شما برایشان سر و سینه می‌زنید به داد شما نخواهند رسید و خودشان هم گرفتارند در واقع شما به كسی جز خود ضرر نمی‌زنید اگر واقعاً معتقدید رضای حق در همین روش است بسم‌الله ادامه دهید ولی اگر در ضمیر خود می‌دانید كه خلاف رضای خداست از عاقبت كارتان بترسید.

یزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا