با برگزاری چند مراسم دیگر،سوگواری اهالی سانیج در سوگ عالم و روحانی منطقه خود به پایان رسید

یزدفردا: اهالی روستاهای حسین آباد ، سلطانب ، دره شیر و سانیجی های مقیم یزد ، کرج و تهران طی برگزاری مراسم بزرگداشتی در پانزدهمین روز در گذشت عالم و روحانی منطقه خود از مقام معنوی ایشان تجلیل نمودند.
بنابه گزارش خبرنگار یزد فردا طی مراسمی که پنج شنبه شب در جوار تربت شهید محمد رسول احمدی در مسجد حسین آباد سانیج برگزار شد ، حاضرین ضمن قرائت دعای کمیل ، یاد و خاطره عالم جلیل القدر منطقه سانیج –حجت الاسلام و المسلمین حاج سید کاظم رستگاری را گرامی داشتند.
 در سلطانب سانیج نیز اهالی منطقه اقدام به برگزاری مجلس بزرگداشتی در رثای عالم خود نمودند.در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سبحانیان –نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان – ضمن بیان ارزش علم و عالم از دیدگاه اسلام و فضایل ذاکرین امام حسین(ع) اظهار داشت:« الان چندین روز شاید هم بیست روز است که مجالس این عالم بزرگوار و ذاکر امام حسین(ع) در استان در حال برگزاری است و انصافا مردم و اهالی منطقه بسیار خوب قدردانی نمودند و همه اینها نشانه توجه و محبت حضرت سید الشهدا(ع) به نوکران و ذاکران خود است».
 سبحانیان در پایان سخنان خود از خداوند متعال مسألت نمود تا ما را قدردان علمای شیعه قرار دهد. در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی عترتی از روحانیون منطقه اظهار داشت :« روضه خوان ها را نباید دست کم گرفت چرا که ذکر مصائب ابا عبد ا... الحسین(ع) مدال افتخاری است که خیلی از علماء و بزرگان شیعه به دارندگان آن غبطه می خوردند». عترتی سپس از حجه الاسلام و المسلمین کوثری –روضه خوان حضرت امام خمینی (ره _ ، شیخ رمضانعلی قوچانی ، شیخ حسن ناظم و تنی چند از ذاکرین امام حسین(ع) بعنوان نمونه نام برد و برای تمام ذاکرین امام حسین(ع) مخصوصا سادات عترتی ،رستگاری ، نجفی ، طباطبایی و ... از سلسله سادات طباطبایی فراشاهی آرزوی غفران و آمرزش نمود.
در مراسمی که به همین مناسبت جمعه شب گذشته در دره شیرسانیج برگزار شد نیز حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد دعایی- واعظ مشهور یزدی- اظهار داشت:« من تا بحال کمتر شنیده ام عالمی در یکی از قصبات از دنیا برود و مردم آبادی هایی که آن عالم در آنها خدمتی به دین و اهل بیت (علیهم السلام) نموده است ، این چنین به او علاقمند بوده ، از وی تجلیل بعمل آورند ، البته بزرگان دنیا را منقلب کرده اند، زمانی که آیت ا... بروجردی از دنیا رفت دولت شوروی به ایشان احترام نمود ،برای آیت ا... العظمی حکیم نیز مجالس فاتحه زیادی گرفته شد ، مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی نیز که از دنیا رفت در خیلی از مناطق برای ایشان مجلس ختم گذاشته شد ، حتی یهودی ها برای آشیخ مجلس فاتحه گرفتند ، زرتشتی ها هم همینطور ».
 دعایی سپس ادامه داد :« اما اینکه در یکی از قراء و قصبات عالمی از دنیا برود و این همه برای او مجلس ختم و فاتحه بگیرند واقعا بی نظیر است و این نشانه آنست که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رستگاری در منطقه سانیج و توابع شخصیتی مردمی و دارای فضایل خاصی بود ».
واعظ مشهور یزدی ادامه داد:« شنیدم همه مناطق سانیج به این آقا اظهار علاقه نموده و برای ایشان فاتحه گرفتند، و این تکریم و تجلیل دارای پاداش های فراوان دنیوی و اخروی است».
دعایی افزود:« یکی از سلاطین ، به مناسبتی یکی از علماء را تجلیل و احترام نمود ، شب در عالم خواب حضرت رسول (ص) به وی فرمودند خداوند متعال بخاطر احترامی که به عالم دین نمودی حکومت و سلطنت را در هفت نسل تو قرار داد». وی اضافه کرد:« من امروز به یکی از دوستان گفتم این سید بزرگوار کار یا کارهایی را مخلصانه انجام داده که این گونه مورد عنایت امام حسین(ع) و مورد توجه مردم قرار گرفته و این مراسم ها تازه تشکر دنیوی است».
شایان ذکرست در مراسمی که طی سه شب در مسجد اولیاء واقع در بلوار شهید صدوقی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین برهان – نماینده ولی فقیه و امام جمعه مهریز - برگزار شد خطباء و سخنرانان از مقام معنوی حجت الاسلام والمسلمین رستگاری تجلیل نمودند.
همچنین سانیجی های مقیم کرج و تهران نیز با برگزاری مجالس ختم و فاتحه ، از زحمات 65 ساله عالم خود در نشر معارف اسلامی و نوکری امام حسین (ع) تجلیل نمودند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا