رييس شوراي اسلامي استان يزد:اکثر حقوق بگيران زير خط فقرو فاقد رفاه اجتماعي هستند

رييس شوراي اسلامي استان يزد بيکاري پنهان را در استان نزديک به 18 درصد دانست و افزود: اين درحاليست که بيکاري آشکار نيز در استان در حدود 13 درصد مي باشد.

امير حسين رادمنش افزود"در  استان يزد از لحاظ امکانات رفاهي   وضعيت ايده آلي وجود ندارد؛ اما دراين ميان ازلحاظ وضعيت آموزشي ايده آل است.

وي درخصوص وضعيت رفاه اجتماعي دراستان بيان داشت: اگر از ديدگاه خط فقر و غيره به منظر رفاه اجتماعي نگاه کنيم مي توان‌گفت که اکثر حقوق بگيران زير خط فقرو فاقد رفاه اجتماعي هستند.

امير حسين رادمنش عضو شوراس اسلامي شهر يزد و رئيس شوراي اسلامي استان يزد

 

رادمنش تصريح کرد: بايستي فراموش نشود که رفاه اجتماعي نيز به دو صورت آشکار و پنهان در جامعه وجود دارد و براي ايجاد رفاه اجتماعي حداقل قدم توجه به مسئله اشتغال است و در صورت بروز اشتغال خانواده ها در رفاه هستند.

وي افزود: در حال حاضر به دليل کمبود کار و اشتغال يک نفر در خانواده شاغل و تحت فشار و منگنه است تا زندگي بقيه افراد را تامين کند و اين در حاليست که بايستي وضعيت اشتغال در جامعه آنگونه باشد که همگي در خانواده فعاليت کنند تا زندگي خوب و متعادلي برقرار باشد.

رادمنش تاکيد کرد: اگرتکيه بر نيروي بومي در به کارگيري افراد در شرکتها وکارخانجات شهرباشد، به طور حتم در يزد بيکاري وجود ندارد.

رييس شوراي اسلامي استان يزد در پايان گفت :رفاه اجتماعي، فرهنگي، اخلاقي و غيره به ايجاد اشتغال وابسته است و با افزايش کار سطح رفاه هم بالا مي رود

 

منبع"ايسنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا