عماد تشكري دبير حزب کارگزاران يزد:در پي ايجاد تنش سياسي در استان نيستيم،

دبير حزب کارگزاران يزد، گفت: اگر خواهان حفظ جمهوريت نظام هستيم، بايد به احزاب بها داده و امکانان و کمک هاي مالي مشخص و به اندازه كافي در اختيار انان قرار گيرد.

عماد تشکري در خصوص جايگاه احزاب در ايران گفت: بسياري از مديران و مسئولان کشوري، علي رغم تمايلات شخصي به احزاب مختلف، سعي در فراري دادن مردم از حزب دارند، زيرا در عمل پذيراي جابه‌جايي قدرت نيستند و خواهان هميشه در قدرت ماندن هستند.

وي افزود: اين در حالي است که براي حفظ جمهوريت نظام به احزاب نياز است و بايد به اين نهادهاي مدني بها و امکانات داد و بپذيريم که حزبي بودن يک نظام، يعني جابه جايي قدرت در زمان هاي مختلف و نهادهاي مدني مثل مجلس و شوراها، از كيفيت لازم در غياب احزاب برخوردار نخواهند بود.

عماد تشكري دبير حزب كارگزاران سازندگي  و رئيس سازمان صنايع دستي استان يزد

 

تشکري، در مورد دفتر منطقه‌اي، حزب کارگزارن يزد گفت: از زمان برگزراي انتخابات شوراي شهر و روستا، در سال 77 دفتر حزب کارگزاران به طور رسمي در يزد افتتاح شد و در همان انتخابات نيز با قدرت شرکت کرد.

وي افزود: اوج فعاليت‌هاي اين حزب در يزد، معطوف به زمان انتخابات است و عمده فعاليت‌هاي اخير حزب، فعاليت‌هاي رسانه‌اي، در قالب روزنامه کارگزاران مي‌باشد.

وي افزود: البته اينكه حضور جدي احزاب در زمان انتخابات منفي تلقي مي‌گردد، يك مقوله انحرافي است، چرا كه برخي احزاب قدرتمند دنيا، تنها با تعداد كمي عضو فعاليت مي كنند، ولي در زمان انتخابات حضور اصلي آنها شكل مي‌گيرد.

تشكري اذعان داشت: در پي ايجاد تنش سياسي در استان نيستيم، با اين حال در مواقع لزوم نيز از اعتراض و اعلام موضع کوتاهي نخواهيم کرد و مصلحت را فداي حقيقت نخواهيم كرد.

وي خاطر نشان کرد: عمده منابع مالي اين دفتر در يزد، کمک‌هاي مالي از سوي دفتر مرکزي تهران است و هيچ نوع کمک مالي خاصي از افراد، نمي‌گيرد و كمك‌هاي استاني ما بيشتر در حد امكانات و كمك هاي معنوي است.

دبير حزب كارگزاران يزد، در پايان گفت: فعاليت حزبي کردن، لازمه جمهوريت است و نظام، بايد براي احزاب امکانات و يارانه هاي مشخص بيشتري اختصاص دهد، تا افراد صرفا به گروه هاي وابسته يا حاكم به جهت تامين منافع خود كمك نكنند و در اين زمينه حتي بايد شركت ها و كارخانه‌جات بتوانند، كمك هاي خود به گروه هاي مشخص سياسي را، جزء هزينه هاي خود منظور نمايند.

منبع"ايسنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا