پژو هشهای بين المللی ثابت کرد:ذکر کلمه « الله» سبب آرامش روح وجسم است.

پژوهش های علمی بين المللی ثابت کرده است که ذکر هر يک از حروف کلمه« الله» تاثير بسزايي در شادی و آرامش روحی و روانی دارد و حتی سبب تنظيم کار دستگاههای تنفسی می شود.

ذکر کلمه « الله» و تکرار اين کلمه باعث تنظيم دقيق ضربان قلب می شود و به آرامش روحی و روانی کمک می کند.

انسانها از ابتدای صبح تا آخر شب کارهای فراوانی به منظور سلامتی جسم و روح خود انجام می دهند . مثلاً ورزش می کنند تا روحيه ای شاد داشته باشند و يا غذا می خورند تا به سلامتی جسم آنها کمک کند ، ولی بطور مسلم انسانها به ويژه مسلمانان از نعماتی برخوردار هستند که به علت بی اطلاعی و نا آگاهی نمی توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شرق ذکر نام خداوندسبب سلامتی ، برکت ، امنيت و احساس آرامش می شود و اين هديه ای است که از سوی خداوند به منظور آرامش و دوستی با او انجام گرفته است.

تحقيقاتی از سوی محقق وپژوهشگر غير مسلمان دانشگاه آمستردام هلند مبنی بر قرائت کلمه جلاله «الله» انجام گرفته است . اين محقق معتقد استکه نام « الله » نگرانی وتشويشها را بر طرف می کند و به انسان آرامش می دهد و دستگاههای تنفسی به طور منظم به فعاليت ادامه می دهند .

اين تحقيقات به مدت سه سال بر روی بيمارانی اعم از مسلمان و غير مسلمان که حتی عربی را هم نمی دانستند ، انجام گرفت.

نتايج شگفت انگيز اين تحقيقات نشان داد کسانيکه در حالت روحی وخيم ، نگرانی ، بحران وتنش بودند ، به طرز معجزه آسايي بهبود يافتند.

اين پژوهش بصورت علمی انجام شده است که تکرار کلمه «الله» فوايد فراوانی دارد . حرف «الف» که از ابتدای مجاری تنفسی گفته می شود و سبب تنظيم تنفس ، احساس راحتی ، طمانينه ، سعه صدر ، آرامش و امنيت می شود

حرف «لام » که زبان را بربالای دهان و فک قرار می دهد ، به علت ساکن بودن لام اول سبب راحتی در تنفس ، تامل در آسمان و نگاه به خالق و ياد او می شود.

حرف «هأ» که بعد از حرف قوی لام می آيد ، سبب تنظيم عصب ، مرکز دستگاههای تنفسی و قلب می شود و ضربان قلب به صورت طبيعی و در کمال راحتی به کار خود ادامه می دهد .

قرآن هميشه به خواندن ياد خدا وند دعوت می کند ، اما امروزه تحقيقات علمی در اين زمينه صورت گرفته است که علت اين تکرارها را تفسير می کند .

خواندن قرآن و ذکر و ياد خداوند به انسان آرامش ، راحتی امنيت ، طمانينه می دهد و انسان را از نگرانی و تنش ، بحران ، غمگينی ، گرفتگی و حتی از وسوسه های شيطان نجات می دهد .

اين تکرار ها علاوه بر آمرزش و ثواب ، حب خداوند ، ثبات ايمان ، هدايت و تقوی را به انسان می دهد و ذکر « الا بذکرالله تطمئن القلوب» مصداق همين تحقيقات و پژوهشها است.

منبع"سايت مهد قران يزد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا