یزدفردا: معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهان به درازاکشیده‌شدن جنگ، وقت‌کشی و یک جنگ منطقه‌ای است.

به گزارش یزدفردا به نقل از الجزیره، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در تحقق اهداف اعلامی خود ناکام بوده و شکست خورده است.

الهندی افزود: دشمن صهیونیست ناچار است در برابر این شکست راهبردی به روشی دیگر رفتار کند. اگر نیروهای اشغالگر در غزه بمانند یک جنگ فرسایشی در این باریکه رخ خواهد داد. رفح برای مقاومت با خان‌یونس یا شمال نوار غزه فرقی نخواهد داشت. ورود نیروهای اشغالگر به رفح بحران داخلی اشغالگران را حل نمی‌کند. نتانیاهو گزینه ورود نیروهایش به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی مطرح می‌کند. نتانیاهو خواهان به درازاکشیده‌شدن جنگ و وقت‌کشی است و تلاش می‌کند جنگ منطقه‌ای رخ بدهد.

الهندی گفت: مقاومت در گفت‌وگوها از خود نرمش نشان داد، اما مشکل از موضع اشغالگران و آمریکا سرچشمه می‌گیرد. اشغالگران از هفتم اکتبر برای ارتکاب جنایت و تسلیح شهرک‌نشینان سواستفاده می‌کنند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: سخن از کشور فلسطین آن چنان که در توافق اسلو آمده یک فریب بزرگ است. هیچ طرحی در خصوص برپایی کشور فلسطین وجود ندارد.

الهندی ادامه داد: مواضع کشورهای عربی در قبال غزه به یک شکل نیست. کمک‌ها در رفح موجود است، اما متاسفانه کشورهای عربی به دلیل مخالفت دشمن صهیونیست نمی‌توانند آن‌ها را وارد نوار غزه کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا