یزدفردا: دبیر فدراسیون دوومیدانی از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی تا قبل از المپیک پاریس خبر داد.

به گزارش یزدفردا: با حضور حسین مطیعی به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی، سرپرست دبیری این فدراسیون هم تغییر کرد و پژمان معتمدی برای تصدی این پست انتخاب شد.

معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در مورد حضور دوباره خود در این سمت بیان کرد: شرایط سختی در بحث مجمع انتخاباتی فدراسیون وجود دارد. تقریبا هر کسی که به نحوی در حوزه دوومیدانی دستی بر آتش داشته، در انتخابات ثبت نام کرده و میدان رقابت سختی ایجاد شده است. به من تکلیف کردند که شرایط را برای برگزاری مجمع فراهم کنم. قرار بر این شد در کنار آقای مطیعی قرار بگیرم تا هم مجمع را برگزار کنم و هم فعالیت‌هایی برای ورزشکاران انجام بدهیم که شرمنده جامعه دوومیدانی نشویم.

او در مورد برنامه فدراسیون برای ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، گفت: به تازگی کارم را شروع کرده‌ام و قرار است با تمام این ورزشکاران جلسه‌ای داشته باشم تا امکانات مدنظر را فراهم کنیم. برای کسب سهمیه از طریق رنکنیگ، ورزشکاران باید در مسابقات مختلف شرکت کنند که در نهایت به پنج مسابقه برتر آنها امتیاز داده می‌شود و بر اساس آن مشخص خواهد شد در رنکینگ المپیک قرار می‌گیرند یا خیر. مسابقات را از نظر درجه اهمیت استخراج کرده‌ایم تا برای مسابقات کم اهمیت وقت و انرژی نگذاریم.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که فدراسیون از نظر مالی شرایط اعزام ورزشکاران به مسابقات اروپایی و سطح بالا را دارد، بیان کرد: دریافت ویزا برای برخی از کشورها سخت است اما تا حد ممکن سعی می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام بدهیم. کار سخت است اما مسابقات آسیا را داریم. از طرف دیگر مسابقات قهرمانی کشور هم امتیاز بالایی دارند. باید به مسابقاتی متوسل شویم که هم امتیاز بالایی دارند و هم در دسترس هستند.

او در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون گفت: هفته آینده جلسه هیات رئیسه را داریم که علاوه بر امور جاری فدراسیون، در مورد زمان برگزاری مجمع هم تصمیم‌گیری می‌شود. طبق آیین‌نامه اگر تایید صلاحیت‌ها آمده باشد، ‌ ۴۵ روز بعد از جلسه هیات رئیسه باید مجمع را برگزار کنیم. برای از دست ندادن زمان جلسه را برگزار می‌کنیم تا در صورت آمدن تایید صلاحیت‌ها، انتخابات را برای نیمه دوم خرداد ماه برگزار کنیم.

معتمدی در پاسخ به این سوال که بنابراین انتخابات ریاست فدراسیون به صورت قطعی قبل از المپیک برگزار خواهد شد، بیان کرد: بله. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا وقتی تیم به المپیک اعزام می‌شود، تثبیت مدیریتی انجام شده باشد. مدیران هم اگر جای پای محکمی داشته باشند تصمیمات جدی‌تری می‌گیرند. دوران سرپرستی مثل دوران برزخ است، هم می‌توان کار کرد و البته قدرت مدیریتی لازم هم وجود ندارد. بنابراین تلاش می‌کنیم بدون هیچ جهت‌گیری و حاشیه انتخابات را برگزار کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا