یزدفردا: مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد، از آبرسانی سیار به بیش از ۳۶۰ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش یزدفردا: داوود مخلصی به شرایط نامطلوب منابع آبی منطقه و ضرورت مصرف بهینه آب از سوی ساکنین استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به بیش از ۳۶۰ روستا به صورت سیار با تانکر آبرسانی می‌شود. 

 وی، با بیان اینکه آبرسانی سیار با رویکرد تامین آب آشامیدنی مورد نیاز روستاییان صورت می‌گیرد، افزود: در برخی از روستا‌های استان به دلیل مشکلات کیفی ناشی از شوری آب آشامیدنی و در برخی دیگر به دلیل منابع آبی محدودی که در اختیار دارند کفایت تامین آب شرب را نداشته، و به منظور جبران کمبود، آبرسانی به صورت سیار صورت می‌گیرد. 

 مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: در سال گذشته آب آشامیدنی مورد نیاز حدود ۲۰۰ روستا در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، هرات، مروست، مهریز و میبد به صورت مداوم از طریق آبرسانی سیار تامین شده است. 

 مخلصی، مجموع هزینه‌های آبرسانی سیار در سال گذشته را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این آبرسانی با بهره گیری از ناوگان آبرسانی سیار شرکت و استفاده از ۱۴ دستگاه خودرو اختصاصی تانکر آبرسانی سیار صورت گرفته است. 

 وی، اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار متر مکعب آب به صورت سیار در مناطق روستایی استان توزیع شده است و به منظور بهبود و ارتقای ظرفیت ناوگان آبرسانی سیار شرکت به اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز است. 

 مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: در سال گذشته علاوه بر آبرسانی به روستا‌های استان، به منظور یاری رسانی به سایر استان‌ها در شرایط بحران اکیپ عملیاتی شرکت جهت آبرسانی سیار اعزام شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا