یزدفردا: سرپرست شبکه بهداشت و درمان تفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی (۱۵ اسفند ۱۴۰۲) تاکنون، هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته از اماکن عمومی و بین راهی این شهرستان، جمع آوری و معدوم شد.

به گزارش یزدفردا:دکتر سید محمود واعظ پور افزود: در این مدت تعداد هزار و ۶۵۵ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده که ۵۷۵ مورد مربوط به بازدید از مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی، ۳۷۸ بازدید از اماکن عمومی حساس، ۱۷۸ مورد بازدید از اماکن بین راهی،۳۰ مورد بازدید از مراکز اقامتی و ۵۶ مورد بازدید مشترک با سایر ادارات و … می‌باشد.

وی اظهار داشت: در طول این مدت دو هزار و ۴۰۵ مورد سنجش پرتابل بهداشتی (اندازه گیری نمک، سنجش آلودگی سطوح و ابزار، ph نان و مواد عذایی، دمای یخچال و … در محل بازرسی) صورت گرفته است.

دکتر واعظ پور ادامه داد:همچنین۹۳ مورد نمونه برداری از منابع آب، ۱۱۶ مورد نمونه برداری مواد غذایی و هزار و ۲۰۲ مورد کلرسنجی از منابع تامین آب شهرستان توسط بازرسان مرکز بهداشت تفت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در طول این مدت بیش از ۱۴۰ مورد صدور اخطار، ۱۳ مورد معرفی به مراجع قضایی و پلمب دو مرکز متخلف صورت گرفته است.

وی از شهروندان درخواست کرد:شکایات و انتقادات خود را در حوزه‌های بهداشتی و درمانی به سامانه مردمی ۱۹۰ اطلاع دهند.

طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه ۱۰۴۲ آغاز شده و تا ۲۵ فرردین سال جاری ادامه دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا