یزدفردا: این خودروی پیشرفته در دو نسخه معمولی و مکس عرضه می‌شود.

به گزارش یزدفردا: شیائومی اولین خودرو برقی خود با نام SU7 را در دسامبر 2023 (آذر 1402) معرفی کرد. اگرچه شیائومی در آن زمان از ویژگی‌ها و مشخصات این خودرو رونمایی کرد، اما تاکنون زمان عرضه و قیمت آن نامشخص بود. حالا این غول چینی بالاخره اطلاعات زمان عرضه این محصول را اعلام کرده است.

به گزارش گیزموچاینا، شیائومی رسماً اعلام کرد که خودروی الکتریکی SU7 را در تاریخ 28 مارس (9 فروردین‌ 1403) در چین عرضه خواهد کرد. شیائومی این خبر را از طریق شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد. همچنین خریداران علاقه‌مند می‌توانند این خودرو را در تاریخ 25 مارس (6 فروردین 1403) امتحان کنند.

رزرو این وسیله نقلیه قبلاً در چین آغاز شده و 59 فروشگاه در 29 شهر چین میزبان این وسیله نقلیه هستند.

ویژگی‌های خودرو برقی SU7 شیائومی

خودرو برقی SU7 یک کوپه کلاس C با طراحی اسپرت است و در دو نسخه معمولی و مکس عرضه می‌شود.

نسخه مکس همانطور که از نامش پیداست، تمام ویژگی‌های مورد انتظار از یک خودروی برقی مدرن را به‌همراه دارد. این خودرو دارای یک سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره است که به آن اجازه می‌دهد تا تنها در 2.78 ثانیه شتاب 0-100 کیلومتربرساعت را پر کند. حداکثر سرعت آن نیز 265 کیلومتربرساعت است.

البته این ویژگی‌ها به این معنی نیست که نسخه معمولی جذابیت کمتری دارد. نسخه معمولی این خودرو دارای سیستم شتاب تک موتوره با سرعت 0-100 کیلومتر در 5.28 ثانیه است.

در داخل «کابین هوشمند» این اتومبیل، یک سیستم پنج صفحه‌ای قرار دارد که تراشه اسنپدراگون 8295 را درون خود جای داده است. SU7 همچنین دارای صفحه نمایش اصلی 16.1 اینچی با وضوح 3K است که از CarPlay و AirPlay پشتیبانی می‌کند.

فضای داخلی با صندلی‌های چرمی، نور محیطی و سقف شیشه‌ای بزرگ 5.35 مترمربعی طراحی شده است. این خودرو دارای سیستم صوتی مجهز به 25 بلندگو با قابلیت Dolby Atmos است.

SU7 همچنین به لطف پشتیبانی از HyperOS، می‌تواند به‌طور یکپارچه با دستگاه‌های اینترنت اشیا خانگی شیائومی تعامل داشته باشد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا