یزدفردا: معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کرمان گفت: برای ائمه جمعه سراسر استان کرمان، ابلاغ صلح یار صادر می‌شود.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی گفت: هم اکنون تعداد ۱۷۹ هیئت صلح در استان کرمان فعال می‌باشند و تعداد ۷۹۹ صلح یار و ۱۱ طلایه دار برای گسترش فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت فعالیت دارند و به زودی با همراهی و مساعدت حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان برای کلیه ائمه جمعه ابلاغ صلح یار صادرخواهد شد که آنان نیز در این فضیلت بزرگ بهره‌مند و شریک شوند. 

وی بیان داشت: یکی از نهاد‌های انقلاب اسلامی که نشانگر مردم سالاری دینی است، حضور مردم در رسیدگی‌های قضایی و شورا‌های حل اختلاف است.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان با اشاره به اهداف شورا‌های حل اختلاف بیان داشت: شورا‌های حل اختلاف در سال ۱۳۸۱ با حضور انسان‌های با نفوذ و فرهیخته تشکیل شد و هدف آن عمل به آموزه‌های دینی و فصل خصومت و گره گشایی از اختلافات مردم و مساعدت به دستگاه دادگستری است.

وی ادامه داد: تقریبا ۵۰ درصد از منازاعات و اختلافات مردم به شورا‌های حل اختلاف ارجاع می شود و نیرو‌های ازرشمند مشغول در شورا‌های حل اختلاف توانسته اند تعداد زیادی از پرونده‌ها را با صلح و سازش مختومه کنند.

معاون توسعه حل اختلاف با بیان آیه انما المومنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: مومنان برادر یکدیگرند، پس میان برادرانتان سازش برقرار کنید و ائمه اطهار(ع) نیز بیانات مفصلی از صلح و سازش بیان کرده اند. 

این مقام قضایی ادامه داد: هم اکنون تعداد ۱ هزار و ۲۸۰ نفر در ۳۱۹ شعبه شورا‌های حل اختلاف در سراسر استان کرمان، مشغول خدمت به مردم و ترویج فرهنگ صلح و سازش هستند.

در ادامه عضو شورای قضایی به ارائه عملکرد شورا‌های حل اختلاف از ابتدای امسال پرداخت و گفت: طی ۱۰ ماه امسال، تعداد ۲۰۴ هزار و ۵۷۲ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان کرمان واردشده که از این تعداد، ۲۰۱ هزار ۸۶۹ فقره مورد رسیدگی قرار گرفته و ۵۴ هزار و ۴۱۱ فقره منجر به صلح و سازش شد و درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح در این مدت ۴۱ درصد بوده است. 

وی بیان داشت: هدف شورا‌های حل اختلاف با تصویب قانون جدید شورا‌های حل اختلاف در ۳ محور اصلی ادامه خواهد یافت و این ۳ محور صلح یاری، میانجی گری و داوری می باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا