یزدفردا: معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: عدالت آن است که آگاهی و شناخت عمومی در همه کشور رشد پیدا کند.

به گزارش یزدفردا: فرشاد مهدی‌پور پیش از ظهر امروز ۱۷ اسفندماه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت با یادآوری ویژگی‌ها و اقدامات سردار حاج سلیمانی اظهار کرد: سردار دل‌ها با اصحاب رسانه خوش برخورد و همراه بود، اما هیچ گاه مصاحبه نمی‌کرد و تبدیل به دیده‌ترین فرد در جهان شد و در زمان حیات و بعد از حیات، محبوب‌ترین شخصیت ایران و جهان است که برای اصحاب رسانه درس دارد.

وی ادامه داد: صدور انقلاب اسلامی یکی از اقدامات سردار حاج قاسم سلیمانی بود و بخش زیادی از توسعه زیرساخت فرهنگ و رسانه در منطقه همراه بود و در مورد این نقش مهم سردار دل‌ها کمتر صحبت شده است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: حاج قاسم سلیمانی ایران فرهنگی و رسانه‌ای را به این وسعت رساند و در حادثه مهم غزه بیش از ۱۶۰ فعال رسانه‌ای و خبرنگار به شهادت رسیدند و اگر امروز هژمون دشمن صهیونیست شکست خورده و صدای مظلومان به همه رسیده و مساله فلسطین کانون توجه قرار گرفته است، بخشی از آن به ابتکار عمل‌هایی‌ست که به موازات عملیات‌های نظامی و سیاسی در حوزه فرهنگ و رسانه توسط حاج قاسم سلیمانی در دهه گذشته صورت گرفته است و زیرساخت‌های مهمی بوجود آمده است.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری عدالت را بازتعریف کردند اظهار کرد: عدالت خواسته و نیاز عمومی و یک آرمان قدیمی است و خود عدالت و عدالت گستری مظلوم است.

مهدی‌پور با تعریف عدالت عنوان کرد: الزاما مفهوم عدالت که در رسانه تعقیب می‌کنیم با بخشی از اموری که امروزه با عنوان عدالت طلبی و عدالت‌خواهی دنبال می‌کنیم هم‌خوان نیست و باید فکر کنیم چگونه فضای عدالت گستر در حوزه رسانه تقویت شود.

وی افزود: عدالت رسانه‌ای یعنی کمک به ادراک واقعی مخاطب از حقایق رویدادها و وقایع این نیاز اصلی ماست ما در حوزه رسانه از جهت رویکرد ابتدایی اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی و ... نیازمند توسعه عدالت برای افزایش ادراک، آگاهی، قدرت انتخاب و شناخت مردم هستیم و این مفهوم کاملی است البته مفاهیم دیگر را نقض نمی‌کند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه نقش رسانه‌ها آگاهی بخشی است، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی در کشور تضعیف شده است و احساس عدالت باعث امیدآفرینی و ایجاد سرمایه اجتماعی می‌شود و این‌که گزاره‌های همچون بزرگترین اختلاس و ... قبل از اثبات آن در قوه قضائیه منتشر می‌شود سرمایه اجتماعی و امید مردم را مختل می‌کند و نباید بر سر شاخ نشسته و بن ببریم و حفظ آرامش روانی جامعه و پرهیز از ناعدالتی حتما ضروری است.

وی اظهار کرد: عدالت آن است که آگاهی و شناخت عمومی در همه کشور رشد پیدا کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا