یزدفردا: تیک‌تاک به سازندگان ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه با حفظ معیارهای این پلتفرم مبالغی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش یزدفردا: در سال 2023 تیک‌تاک یک طرح درآمدزایی جدید برای تولیدکنندگان محتوا به نام «برنامه خلاقیت» راه‌اندازی کرد که کاربران در آن باید ویدیوهای طولانی می‌ساختند. اکنون، این شرکت به‌طور گسترده این طرح را با نام جدید «برنامه پاداش تولیدکنندگان» راه‌اندازی کرده که فقط مخصوص ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه خواهد بود. به‌نظر می‌رسد تیک‌تاک می‌خواهد در این زمینه با یوتوب رقابت جدی‌تری داشته باشد.

براساس اعلام رسمی تیک‌تاک، به سازندگان ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه مبالغی پرداخت خواهد شد. البته این ویدیوها باید 4 عامل کلیدی را لحاظ کنند؛ اصالت ویدیو، مدت زمان پخش، ارزش جستجو و میزان تعامل مخاطبان از معیارهای اصلی تیک‌تاک برای پرداخت پاداش خواهد بود.

درآمدزایی در تیک‌تاک با ویدیوهای بیشتر از 1 دقیقه

تیک‌تاک می‌گوید که در اجرای بتای طرح درآمدزایی از محتواهای طولانی، مجموع درآمد کل سازندگان در 6 ماه گذشته بیش از 250 درصد افزایش داشته است؛ به گفته این شرکت تعداد تولیدکنندگانی که هر ماه 50 هزار دلار درآمد داشته‌اند، تقریباً دو برابر شده است.

تیک‌تاک همچنین امکانات بیشتری را در اختیار این تولیدکنندگان قرار خواهد داد. پیش از این، فقط کسانی که لایو می‌گذاشتند می‌توانستند به دریافت نشان یا بج و شکلک‌های شخصی‌شده دسترسی داشته باشند، اما اکنون این شرکت در حال گسترش این مزایا در دیگر بخش‌های این پلتفرم است و این امکانات دیگر تنها به پخش لایو محدود نخواهد بود.

اگرچه برخی کاربران از پرداختی‌های اندک تیک‌تاک شکایت داشته‌اند، اما در طرح بتای درآمدزایی از ویدیوهای طولانی، یکی از سازندگان تا نزدیک به 100 هزار دلار در ماه پاداش دریافت کرده است.

بااین‌حال، کاربران تیک‌تاک درباره ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه چندان نظر مساعدی ندارند. براساس یک نظرسنجی داخلی در تیک‌تاک تقریباً 50 درصد از کاربران گفته‌اند که ویدیوهای بیش از یک دقیقه «استرس‌زا» هستند و یک سوم کاربران نیز این ویدیوها را با سرعت دوبرابر تماشا می‌کنند.

درحال‌حاضر ترغیب کاربران به ساخت ویدیوهای طولانی تنها مسئله تیک‌تاک نیست. اخیراً گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی لایحه جدیدی را ارائه کردند که براساس آن، بایت‌دنس مجبور به فروش تیک‌تاک است تا این اپلیکیشن در ایالات‌متحده در دسترس باقی بماند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا