یزدفردا: همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری ۶ هزار نهال در میبد غرس شد.

به گزارش یزدفردا: با حضور فرماندار میبد، حجت الاسلام فاضلی مسول دفتر امام جمعه و با همکاری فرمانداری، شهرداری، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و چند ارگان دیگر، ۶ هزار نهال در کمربندی غربی شهرستان غرس شد.

این نهال‌ها از گونه‌های توت، طاق، اقاقیا، سنجد تلخ بود که غرس شد. 

سید جمال سجادی پور فرماندار میبد گفت: ۱۲ هزار چاله در محور کمربند غربی شهرستان میبد در سطح ۱۵۰ هکتار برای نهال کاری در روز پانزده اسفند آماده شده بود که امروز بخشی از آن نهال کاری شد.

سجادی پور با اشاره به مشارکت دانش آموزان و بسیج و دیگر ارگان‌ها در این امر خیر گفت: امیدواریم بتوانیم با کاشت این درختان، فضای سبز خوبی را برای شهرستان میبد ایجاد کنیم.

 وی با اعلان اینکه برای چهار سال آینده ۷۰۰ هکتار کاشت درختچه‌های مثمر و غیر مثمر پیش بینی شده است، گفت: حدود هزار ۸۰۰ هکتار هم کاشت بوته ایی درسطح شهرستان انجام خواهد شد که درقالب کاشت یک میلیارد درخت در سطح شهرستان میبد دنبال می‌شود.

فرماندار میبد تصریح کرد: خوشبختانه منابع طبیعی شهرستان میبد با ایجاد نهالستان، جزو شهرستان‌های پیشتاز است و با هماهنگی بین منابع طبیعی، شهرداران، بخشداران، دهیاران و آموزش و پروش که مشارکت کردند؛ شاهد اتفاقات خوبی درایجاد فضای سبز در شهرستان میبد خواهیم بود.

تا ۲۳ اسفند ماه امسال قرار است ۱۰ هزار انواع نهال مثمر و غیر مثمر و سازگار با اقلیم گرم و خشک در شهرستان میبد کاشته شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا