یزدفردا: معاون اقتصادی استاندار یزد: اقدامات لازم برای تامین کالا‌های اساسی عید نوروز و ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است.

به گزارش یزدفردا: محمدعلی شاه حسینی در کارگروه تنظیم بازار استان گفت: پیش بینی برای تامین کالا‌های اساسی گوشت مرغ، قرمز، برنج، حبوبات، شیرینی، خرما و میوه انجام شده است.

وی افزود: امسال نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در فضایی نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع با حضور تمامی تولیدکنندگان عمده استان برگزار می‌شود. مواد غذایی و اقلام تنظیم بازار در این نمایشگاه با توجه به عرضه مستقیم و بدون واسطه حتی تا ۴۰ درصد ارزانتر به دست مردم می‌رسد.

معاون استاندار تأکید کرد که این نمایشگاه در تمامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و در کنار این نمایشگاه نیز تولیدکنندگان بزرگ استان به عرضه پوشاک و کفش می‌پردازند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵ هزار تن ذخیره مرغ شرکت پشتیبانی دام استان است و هزار تن پرتقال و سیب خریداری شده و بخشی از آن در سردخانه استان ذخیره شده است. 

شاه حسینی اظهار داشت: واردات بخشی از گوشت منجمد گوساله و گوسفند و گرم گوسفند انجام و ذخیره شده است و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی افزود: گوشت گوسفند وارداتی گرم و منجمد اختصاص یافته به استان را در مراکز سکو‌های تنظیم بازار، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها و هایپر مارکت توزیع می‌کنیم. 

معاون استاندار در مورد طرح فجرانه کالا برگ گفت: نزدیک به چهار هزار فروشگاه به سیستم کالا برگ وصل شده و ۱۱ قلم کالا از ۱۷ اسفندماه شارژ مجدد خواهد شد. فروشگاه‌های متخلف نیز از سیستم حذف خواهند شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا